evenh Startet 27.Mai.2009 Link til dette innlegget Startet 27.Mai.2009 Hei, Jeg har en Yanmar YSB8G diesel som samler opp luft i drivstoffsystemet og stopper etter en halvtimes drift. Om jeg lufter ut ved hjelp av lufteskruen som sitter på finfilteret på toppen av motoren holder den en halvtime til. Dieselreturen kommer inn på dette filteret og jeg mistenker at luften kommer via den. Jeg har lest at det kan være en løsning å føre returen tilbake til tanken, men jeg vil helst slippe bygge om for mye. Er dette et vanlig problem og er det noen som har tips på hvor jeg bør starte ev. hva jeg bør bytte først. Mvh Even Sitér dette innlegget Link to post
KARILLA Svart 27.Mai.2009 Link til dette innlegget Svart 27.Mai.2009 (redigert) Hadde samme symtomer etter rengjøring av dieseltanken for noen år tilbake. Det som skjedde i mitt tilfelle var at det ble sugd falsk luft inn i diesel filteret. dette skjedde grunnet lekkasje i koblingene før filteret. Det kan jo tenkes at det i ditt tilfelle kommer inn falskluft via returslangen. Ettertrekte alle koblinger og slangeklemmer og problemet var løst. Det kunne også observeres små luft bobler i glasset på vann utskilleren når motoren var i drift. Noe det ikke skal være. Lykke til Redigert 27.Mai.2009 av HAIK (see edit history) Sitér dette innlegget Jeg er litt rar.Men det gjør ingenting.Fordi jeg er lykkelig! Link to post
Pjolter Svart 27.Mai.2009 Link til dette innlegget Svart 27.Mai.2009 Hadde litt samme problem etter vi bytte samtlige dieselslanger.. Fant ingen feil, men på det ene diesel filteret hadde gummipakningen fått en "snurr" inni sporet.. Fikk rettet den og vips, var alt ok. Merket stor forskjell på pumpa når jeg pumpet.. Mvh Pjolter Sitér dette innlegget I`!;I`m still confused, but on a higher level. FJORD 38 AC • Polar 20 Vp http://www.home.no/pjolter Link to post
kajaa Svart 27.Mai.2009 Link til dette innlegget Svart 27.Mai.2009 Som nevnt av andre her tror jeg du har en lekkasje på sugesiden av matepumpa. Har sett at slageklemmer har laget et lite sår i slangen, ikke stort nok til å gi synlig lekkse av diesel, men stort nok til at luft kom inn når pumpa sugde. Om du ikke finner lekkasjen, prøv å kutt en bit av slangen slik at klemma kommer på nytt felt på slangen, tror ikke retur-røret skal kunne gi deg luft i tilførselen. Sitér dette innlegget Link to post
evenh Svart 27.Mai.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.Mai.2009 takk for gode tips, skal starte med å kappe litt av alle slangene som kajaa sier. Skal også se om jeg kan få tak i gjennomsiktig uderdel til finfilteret, så jeg enkelt kan se om problemet er løst. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.