Geirh Startet 27.Mai.2009 Link til dette innlegget Startet 27.Mai.2009 Noen som har noe å annbefale?? må ha tillkomst med båt!!! Sitér dette innlegget Link to post
Bergen dørk Svart 27.Mai.2009 Link til dette innlegget Svart 27.Mai.2009 Må vel være en tur til Ålesund og til Slinningsbålet på Hessa. Det er min anbefaling. Masse båter og flott opplevelse! Hilsen en som er oppvokst like rundt odden på Hessa. Sitér dette innlegget mvh Bergen Dørk Link to post
Tor313 Svart 27.Mai.2009 Link til dette innlegget Svart 27.Mai.2009 kan iværtfall anbefale Valldal til Olsok 29. juni Sitér dette innlegget Link to post
Renita Svart 3.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 3.Juni.2009 Leste i Sumpen i dag at Slinnings bålet ikke skal tennes før på fredag. Sitér dette innlegget Link to post
Bergen dørk Svart 3.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 3.Juni.2009 Det må vel være en spøk, vel; St.Hans er jo St.Hans - kan ikke uten videre legges til helgen! Eller begynner ålesunderne å tape seg nå? Sitér dette innlegget mvh Bergen Dørk Link to post
Capt'n Svart 3.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 3.Juni.2009 Sikkert mer penger å tjene på fredag Sitér dette innlegget Vennlig hilsen Capt'n. Link to post
Bergen dørk Svart 3.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 3.Juni.2009 Ja, du var kjapt frampå der og nyttet anledningen...det ryktes at bålet er sponset av Røkke i år ser du, og han er fra en annen del av fylket. Sitér dette innlegget mvh Bergen Dørk Link to post
Capt'n Svart 3.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 3.Juni.2009 (redigert) Ja, der ser du. Endogtil bålet har disse sunnmøringene fått noen andre til å betale (en stakkars romsdaling) Nåh.. dette ble vel OT. Beklager det. Redigert 3.Juni.2009 av Capt'n (see edit history) Sitér dette innlegget Vennlig hilsen Capt'n. Link to post
Skvulpen Svart 3.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 3.Juni.2009 Det må vel være en spøk, vel; St.Hans er jo St.Hans - kan ikke uten videre legges til helgen! Eller begynner ålesunderne å tape seg nå? Ifølge sikre kilder har svenskene gjort dette i årevis, dvs. flytte St.Hans-feiringen til nærmeste tilstøtende helg. St.Hans kan selvsagt ikke flyttes (på kalenderen), men selve midtsommerfesten er jo greit å ta en kveld da man ikke skal på jobb dagen etter. Sunnmøringene er ikke dumme, bare lure! Sitér dette innlegget Link to post
Bergen dørk Svart 4.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 4.Juni.2009 (redigert) Nei, jeg ville ikke i min villeste fantasi betegne sunnmøringene som dumme, siden jeg er fra Ålesund selv (og Capt`n - spar replikken! ) Synes allikevel det var litt underlig da de fleste vel er innstilt på og forventer at midtsommerkvelden liksom er på samme dato hvert år. I Sverige gjør de dette og har fri. Har sans for det. Fant forøvrig artikkelen i Sumpen: Flytter bålfesten til fredag. Ser i debatten under artikkelen at det selv i Ålesund er litt ulike syn på dette, som sist ble gjort i 2004. Vel, jeg synes nå personlig at det kan legge en demper både på den unødvendige fylla både til havs og til lands ved at en faktisk feirer på tirsdagen....men det er nå et høyst personlig synspunkt. Redigert 4.Juni.2009 av Bergen dørk (see edit history) Sitér dette innlegget mvh Bergen Dørk Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.