Steinar S Startet 27.Mai.2009 Del på Facebook Startet 27.Mai.2009 Hei på dere. Holder på å flytte over instrumenter fra ett gammelt panel til annen båt og trenger koblingsskjema til instrumentene som er av typen "Ideal" Bak på alle instrumentene er det fire poler merket A, B, C og D. Instrumentene er: Fuel tank, Water tank, Volt, Oil pressure, Water temp og Timeteller. Har prøvd meg frem med forskjellige koblinger men får ikke alle til å fungere, enten virker ikke lyset eller så går verdien ned når lyset tennes. Forslag? Steinar S Sitér dette innlegget Link to post
M/S Bastard Svart 27.Mai.2009 Del på Facebook Svart 27.Mai.2009 Har du riktige givere da? Sitér dette innlegget Link to post
Steinar S Svart 27.Mai.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 27.Mai.2009 har med samme giverne. nå har jeg plukket sunn alle instrumentene og funnet at alle er koblet slik: A direkte til instrument B til lampe og instrument C til instrument over motstand eller transistor eller hva det nå er D til lampe Water temp her var koblingene helt identiske men print platen hadde en + på pungt C og en - på pungt B Voltmetret hadde ingen kobling til C mens A, B og D var lik de andre instrumentene Mitt resonemang må da bli: A som går direkte til instrumentet må være det pungtet som skal ha signal fra sensor som da nødvendigvis vil være jord B som går både til lampe og instrument må være jording konstant C som går til instrument over en dings, må være tenningsstrøm D som går direkte til lampe må da være instrumentlysets positive tilkobling. Vet ikke men hva synes dere dette ligner? Steinar S Sitér dette innlegget Link to post
Steinar S Svart 27.Mai.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 27.Mai.2009 Nei fanken!!! ble ikke riktig dette nei noen forslag? Steinar S Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.