Skipper Vorse Startet 27.Mai.2009 Link til dette innlegget Startet 27.Mai.2009 Har akkurat montert drevet etter skifte av belger. Dette er første gangen jeg gjør det, og jeg slet en del med å få på plass leddet på akseltappen Finnes det noen mulighet for at dette leddet kan bomme på tappen, og bli liggende på siden? Alt så ut til å skli fint sammen, men det er ikke mulig å få kontrollert tappen med hendene eller visuelt. Er greit å ha avklart dette før jeg starter opp. Setter pris på alle tilbakemeldinger Sitér dette innlegget Link to post
ansgar Svart 27.Mai.2009 Link til dette innlegget Svart 27.Mai.2009 Har opplevd samme problemstillingen selv. I de tilfellene jeg har prøvd å få drevet sammen uten at den treffer akselen har jeg ikke fått drevet helt sammen. Det jeg pleier å gjøre er å sette drevet i gir og prøve å dreie propellen når jeg tror jeg har truffet akselen. Klarer jeg ikke å dreie propellen så er det bra. Sitér dette innlegget Link to post
Skipper Vorse Svart 27.Mai.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.Mai.2009 Takk for raskt svar. Jeg får ikke dreiet propellen når den står i gir, så da er vel alt i skjønneste orden. Sitér dette innlegget Link to post
Ribtjenester Svart 27.Mai.2009 Link til dette innlegget Svart 27.Mai.2009 (redigert) du får dreid propellen den ene veien, og skifter du gir går den andre veien.' Dvs at den går rundt en vei og ikke den andre og motsatt hvis du skifter gear Redigert 27.Mai.2009 av Bavaria.Morten (see edit history) Sitér dette innlegget www.ribtjenester.no Link to post
Dykker Svart 27.Mai.2009 Link til dette innlegget Svart 27.Mai.2009 Hvis du sitter bak drevet, er det mulig å trenge inn en hånd (ihvertfall fingrene) på hver innerside av knutebelgen for å føre leddet inn på akslingen. Trangt er det, men det går. Som nevnt over, så er akslingen inne så lenge du kan sjekke dette med gearet. Sitér dette innlegget Link to post
Skipper Vorse Svart 27.Mai.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.Mai.2009 Da har jeg vært ute å sjekket giret. Alt fungerer som det skal. Alt i orden Har gruet meg til dette lenge, så dette er en seier. Sitér dette innlegget Link to post
Larspo Svart 27.Mai.2009 Link til dette innlegget Svart 27.Mai.2009 Skal godt gjøres å montere med akselen utenfor dersom du får festet drevet. Det tror jeg faktisk ikke er mulig en gang (du vil aldri få drevet langt nok inn uansett hvor mye du bender og vender på knuten). Men jeg bruker å vri litt på knuten før jeg dytter den helt inn. Får jeg ikke vridd på den, så er den i sporet. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.