Jump to content

Montering av VP290 drev

Skipper Vorse

Recommended Posts

Har akkurat montert drevet etter skifte av belger. Dette er første gangen jeg gjør det, og jeg slet en del med å få på plass leddet på akseltappen :sweat: Finnes det noen mulighet for at dette leddet kan bomme på tappen, og bli liggende på siden? Alt så ut til å skli fint sammen, men det er ikke mulig å få kontrollert tappen med hendene eller visuelt. Er greit å ha avklart dette før jeg starter opp.

Setter pris på alle tilbakemeldinger

Har opplevd samme problemstillingen selv. I de tilfellene jeg har prøvd å få drevet sammen uten at den treffer akselen har jeg ikke fått drevet helt sammen.

Det jeg pleier å gjøre er å sette drevet i gir og prøve å dreie propellen når jeg tror jeg har truffet akselen. Klarer jeg ikke å dreie propellen så er det bra.

Skal godt gjøres å montere med akselen utenfor dersom du får festet drevet. Det tror jeg faktisk ikke er mulig en gang (du vil aldri få drevet langt nok inn uansett hvor mye du bender og vender på knuten). Men jeg bruker å vri litt på knuten før jeg dytter den helt inn. Får jeg ikke vridd på den, så er den i sporet.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...