Jump to content

innbrudd i båten i natt

scania

Recommended Posts

da har jeg og 2 til som jeg vet om hatt uvedkommende på besøk.dem har vært flinke og ikke ødelagt noe enda det var låste dører både til forcabin og actercabin.dem har lirket opp låsene og kommet seg inn.i min båt er det borte:cd spiller med fjernkontroll,høytalere,stort pipesett,unbraco i tommer og mm,2 sett fastnøkler 6mm-32mm,utstyrsbagen til gummijolla med fotpumpe i,lappesaker og verktøysettet til jhonson 2,5 hk,avbitere og div annet småverktøy. pleier ikke og ha alt dette liggende,men jeg driver med litt reperasjoner så da var det lettvint og ha det ligggende isteden for og bære att og fram(langt og gå). det verste er alikevel at dem isteden for og dra ut antenneledningen fra spilleren så har dem klipt den så langt i fra at jeg må legge opp ny,samme med høytalerledningene,f**n....dem kunne jo bare dratt kabelskoene i fraverandre...nå er det mange timer med utskiftning,og nei dem skal ikke skjøtes på 30 cm,jeg hater skjøter det er derfor jeg la opp nytt i fjor. dem andre har jeg ikke full oversikt over,men han ene har mista gummijolla + at dem har løsnet endel på innredningen. ikveld er ikke det forslaget som kom i en anen tråd om et batteri rundt beina på dem også et lite pufff noe dumt forslag :boxing::boxing::boxing:000203D6.gif 000203D8.gif 0002007D.gif

Veldig leit å høre, men alt i alt synes jeg du har hatt flaks som ikke har fått smadret hele båten. Kjipt når de ødlegger alt som er slik at sesongen blir totalt ødlagt. Følg med på finn om tingene dine kanskje dukker opp der.

Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<--

Trist å høre, men flaks de ikke knakk opp dørene osv. Jeg låser aldri dørene i min båt. Tenker at om uvedkommende først har tatt seg inn i båten vil de uansett inn i cabinene og da er døra åpen slik at ikke de knekker de opp. Men uansett så er det utrolig surt og man blir sint som fy!

Turen begynner når man legger fra brygga....

Ja, men ikke enda. En nabo " Petter Smart " holder på å utvikle en alarm til privat bruk som sender deg en sms hvis noe er på gang i båten. Alarmen vil bli solid konstruert, kun industrikomponenter blir brukt. Alarmen er ikke basert på noe abonnement. Blir forhåpentligvis klar i løpet av året. Vil legge ut mer info senere.

ikveld er ikke det forslaget som kom i en anen tråd om et batteri rundt beina på dem også et lite pufff noe dumt forslag :boxing::boxing::boxing:000203D6.gif 000203D8.gif 0002007D.gif

Var vel jeg som skrev dette med batteri rundt beina.... hehe.

Selv om dette var noe overdrevet, så er det gjene slik og værre ting man tenker rundt det med hevn.

BÅT: 2008 Askeladden 535 Bowrider - Mercury Optimax 115HK. Ballistic stålpropell - Navmann 6500

Jeg tenkte mer på en alarm uten sms varsling, kun sinnsykt bråkete. Noen som vet om en slik løsning? Tenkte på en løsning hvor jeg legger trykkmatter under teppe, samt en nøkelbryter på utsiden av båten så man kan skru den av og på på utsiden av båten i stede for å måtte løse ut alarmen når man går ombord.

Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<--

Jeg låser aldri dørene i min båt.

Hvordan stiller forsikringsselskapet seg til dette? Åpne dører og matte med "Velkommen ombord" på klinger ikke helt rett i mine ører når det gjelder å sikre sine verdier godt nok. Jeg låser alltid båten når jeg forlater den, på samme måte som jeg også låser huset hjemme og bilen. men kanskje jeg heller burde begynne å parkere bilen ulåst og med nøklene i, sånn at ingen ødelegger noe? :nonod:

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi
Hvordan stiller forsikringsselskapet seg til dette? Åpne dører og matte med "Velkommen ombord" på klinger ikke helt rett i mine ører når det gjelder å sikre sine verdier godt nok. Jeg låser alltid båten når jeg forlater den, på samme måte som jeg også låser huset hjemme og bilen. men kanskje jeg heller burde begynne å parkere bilen ulåst og med nøklene i, sånn at ingen ødelegger noe? :nonod:

Helt enig i dette om man har noe særlig av verdi liggende. Jeg har ikke noe spes verdifult liggende i båten, og jeg har en gammel båt. Å ringe forsikringsselskapet for å få de til å dekke stjålne donaldblader og sengetøy er vel ikke helt aktuelt. :giggle: Om tyver kommer inn under kalesjen er det bedre at de kommer seg inn i cabinene og ikke finner noe av verdi, enn at de sparker inn dørene. Og de dørene `sikrer ikke verdiene mine`, de er antagligvis bare vanskelige å få tak i nye hvis de blir brekt opp.....

Turen begynner når man legger fra brygga....

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...