janerbe Startet 27.Mai.2009 Del på Facebook Startet 27.Mai.2009 Byttet til ny temp. giver på min md11d etter at temp.instrumentet ikke gjorde utslag. Etter at jeg byttet til ny giver så går nåla på instrumentet helt opp til grensa mellom grønt og rødt.Men holder seg stabilt der hele tia. med den gamle giveren var nåla litt over midten på insrumentet. Er dette fordi at den nye giveren er ny og at den viser mer riktig, eller er det noe annet galt? Hva er normal temp på motor under normal kjøring? Sitér dette innlegget Link to post
Gurba Svart 28.Mai.2009 Del på Facebook Svart 28.Mai.2009 Hei. Det er nok ikke sikkert at den nye føleren din gir dem samme signalene som den gamle gjorde.... "riktig" føler følger gjerne med når du kjøper nytt instrument.... Kjører du fersvannskjølt bør du vel ha en driftstempratur mellom 80-90 grader ved belasning, ubelastet greier du nok ikke å få få opp den tempen... Kommer det rikelig med vann i eksosen ?? Sitér dette innlegget Link to post
Cerveza Svart 28.Mai.2009 Del på Facebook Svart 28.Mai.2009 Er det samme giver (samme levrandør/samme delenummer osv)? Jeg byttet givere på min motor i vinter og la merke til at forskjellige levrandører kan operere med litt forskjellig motstand på giverne. Sitér dette innlegget Link to post
hegra Svart 28.Mai.2009 Del på Facebook Svart 28.Mai.2009 Volvo md 11 og md17 opererer med 2 givere.En for ferskvannkjøling med termostat rundt 80 grader og en for sjøvannkjøling ca 65 grader.Har du ferskvannkjøling og giver tiltenkt sjøvannkjøling får du dette resultatet.Mulig du har feil giver. Sitér dette innlegget Link to post
skipsbygger Svart 28.Mai.2009 Del på Facebook Svart 28.Mai.2009 Har også hatt ein av disse tidligere, den var saltvanskjølt. fikk problermer med kjølingen. Den var blitt heilt tett i salt, å eg måtte plokke den heilt ned, av med topper, eksosmanifoil og sylindere å rense disse med "WaterScailRemoover" Som fjernet alt salt svært effektift. Dette var ein meget stor jobb, ein gammel motor tatt i betraktning.. Prøv å få tatt tempen på den under gange, helst med berøringsfritt IR tempratur føler. Mål rund omkring, å let etter "hotspots". Vist maskina må renses er det ein forandring som må gjøres på manifoilen. Detaljer om dette og eventuelt deler fåes hos VP forhandler. Et annet anternativ er jo å få ei "bytte" maskin med "Tor" eller noen andre som skruer mye på disse motorne. Sitér dette innlegget industrimekaniker, platearbeider og godt brukande sveiser ;) med båtførerbevis NB 870 Touring NB 820 combi Nord West 740 Nidelv 24 Norøna 23 Sørlands snekke 24 Rana530 HT Øyen 15 Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.