Jump to content

Kalesje på Askeladden 605 Explorer

Bonus

Recommended Posts

Har nettop kjøpt en Askeladden 605 Explorer, 2003 modell og får ikke helt til kalesjesystemet. Montasje av kalesjen fungerer helt fint, og kalesjen ser veldig bra ut i lukket tilstand.

Men, jeg synes det fungerer særdeles dårlig å legge ned kalesjen for å kjøre åpent.

Jeg vet at den kan benyttes i en "Targa" stilling, men kan ikke forkalesjen legges ned mot vindskjermen, og akterkalesjen bak seteryggen?

Jeg synes festemekanismene til front-bøylen fungerer dårlig og glir dårlig i aluminiumsskinnen på toppen av vindskjermen. Samtidig lager festepunktene til ekstrabøylen på frontbøylen riper på aluminiumsskinnen på toppen av vindskjermen.

Synes dette generelt virker særdeles dårlig på en så fin båt.

Er det noen som har noen erfaringer her? Gjerne bilder av båt med nedslått kalesje??

Jeg er takknemlig for all bistand. Kan treffes på 920 88 342.

Trond

Jeg skulle kjøpe denne båten ny i år, men ble frarådet av flere på båtmessen å kjøpe denne bare pga kalesjeløsningen. Kalesjen blir rett og slett i veien uansett hva du gjør.

Det er bare to løsninger, sette den i "targa" stilling eller å ta den av å legge den igjen på kaia.

Sistnevnte er egentlig litt tåpelig dersom det skulle bli dårlig vær og du har behov for tak.

Ellers så synes jeg denne båten er en utmerket båt, bortsett fra kalesjen. Den er rett og slett håpløs.

Kallesignal: LA9312 MMSI: 257048160

Takk for svar John Kr. Jeg synes det er ganske irriterende at dette skal ødelegge gleden med en så fin båt. Jeg har skrevet brev til fabrikken idag, så får vi se om de har noen forslag.

Men, livet er for kort til å la seg irritere, så jeg har bestemt meg til å fortsette å være fornøyd!

Håper du får orden på propell-problematikken din!

Trond

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...