Jump to content

BSB kart fra nv.digital


roaldbj

Recommended Posts

droebakjeteenmai2009a.jpg

 

 

droebakjeteenmai2009b.jpg

 

Jeg har i dag kjøpt nye kart fra nv.digital, bl. Norge No 1, svenske vestkysten serie 5 og Samsø/saundene/Kattegat serie 3, alle i 2009 versjon.

Siterer gjerne en av betjeningen hos Nautisk Forlag: tyskerne har nå overtatt oppfølgingen og produksjonen av svenske kart.

For de som har PC ombord kan jeg ikke fullrose utgavene fra nv.digital. Utgaven for den svenske vestkysten inneholder:

 

- CD med 2 overseilingskart, 35 detaljkart

- papirkart

- havnelosen i papirversjon og bokutgave.

Bedre tilbud finnes ikke for den svenslke vestkysten (?).

 

Over vises kartutsnitt fra Drøbakjeteen, kart oppdatert 1.1.2009 (?).

Link to post
Share on other sites

Over vises kartutsnitt fra Drøbakjeteen, kart oppdatert 1.1.2009 (?).

 

Ja, jeg ser du har satt spørsmåltegn ved dette, og det bør du så absolutt gjøre. Her hadde jeg levert tilbake kartene til forhandler umiddelbart og bedt ham ordne opp med NV-Verlags som leverer nv.digital-kartene. Kartutsnittet som viser Drøbakjeteen var ikke akkurat særlig oppdatert.

 

Jeg husker et annet kartutsnitt du la ut en tid tilbake hvor det også manglet en overrett på kartene fra nv.digital. Men jeg kan ikke erindre hvor.

 

Men slik kan man nok dessverre oppleve når man benytter elektroniske kart som ikke er offisielle og oppdaterte.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...