Jump to content

Septiktank med rette mål. Hvor skaffe

Birchwood 320

Recommended Posts

Ja sant.. Laget i platina då eller

"

Hei og god morgen

Det nermesete vi kommer er en tank på 45 liter 450 x 490 x 230

Pris på denne tanken som sep. tanker er som følger 2147,- inkl mva "

Fjord 27 AC TMD40

Birchwood 33 Classic 2 X 150 hk Ford Mercraft 19.5 knop
Wellcraft Excel 26SE V8 Starpowr 7,3 IDI 270Hp(270hk) 37 knop.
Firmanavn: Motordeler.com

Har du vurdert å få "skreddersydd" en ny tank for å utnytte volumet der den skal stå?

I min forrige båt stod det opprinnelig en firkantet tank på ca. 75 liter.

Denne rev jeg ut og fikk laget ny i syrefast som blant annet utnyttet buen i skrogsiden.

Den nye tanken, plassert på nøyaktig samme sted, fikk et effektivt volum på ca. 150 liter.

Men kanskje eg stiler litt for høgt.. Trenger eg så stor tank. Har 2 toalett og skal ha 2 tanker. Pumpe toalett.. Kanskje eg klarer meg med en på 60 liter og en på 40 liter..

Hvor stor vanntank bør eg ha.. 4 barn 2 voksne. Alder 2-6-9-14

Fjord 27 AC TMD40

Den der ville du garantert ikke vært fornøyd med! Slangestussene har ikke standard diameter (35mmpå den ene), luftingen er via en nippel som kun er gjenget i plasten og umulig å få tett og plasten er visstnok også så porøs at det kommer til å lukte utedass i hele båten. Regner med at du ikke ønsker dette....

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi

Nei pokker heller. Tusen takk for tipset.. Eg får fortsette å lete da. Er litt begrenset kapital så derfor kan eg ikke kjøpe spesial greier for det blir for dyrt for meg. Skal måle litt til. Det er mulig eg kan sette den en annen plass og få inn en bredere tank.

Fjord 27 AC TMD40

Kan anbefale et par av disse Septiktank 316, 65l. jeg har denne selv i 40l volum, og det holder 2-3 dager for to voksne pluss to barn ved litt forsiktighet. Så med 2x65 liter burde du ligge godt an. Angående vanntak, så kommer vel det an på bruken. Uten dusj går sikkert 70-80 liter greit, med dusj må du minst doble dette og helst enda mer. Jeg har kun håndpumper og kaldt vann og min 80 liters tank trenger ikke fylles særlig ofte..

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi
Kan anbefale et par av disse Septiktank 316, 65l. jeg har denne selv i 40l volum, og det holder 2-3 dager for to voksne pluss to barn ved litt forsiktighet. Så med 2x65 liter burde du ligge godt an. Angående vanntak, så kommer vel det an på bruken. Uten dusj går sikkert 70-80 liter greit, med dusj må du minst doble dette og helst enda mer. Jeg har kun håndpumper og kaldt vann og min 80 liters tank trenger ikke fylles særlig ofte..

Denne på 65 l kan jeg levere til deg for 1550,00 fritt lev. Importør har 7 på lager, og den går ut av sortimentet

Redigert av jory (see edit history)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...