Tinjens Startet 29.Mai.2009 Link til dette innlegget Startet 29.Mai.2009 Jeg har en Mariner 75 hk, 3 cyl, 2 takt 1997 modell som ikke går fint på tomgang. Høres ut som den kun går på 2 cylindre. Tok ut pluggene, den øverste var svart og fæl, de to andre blanke og fine. Skiftet alle og startet opp igjen med samme resultat. Den står og "hakker". Fant ut at det er gnist på alle pluggene, den starter på alle cylindre (en om gangen) når jeg starter med kun en av hettene på om gangen. Tok av svinghjulet for å se om det var noen synlige feil (smeltet plast ol) men fant ingenting. Den går som en kule når jeg gir gass men med en gang jeg slakker av høres det som en av cylinderne tenner "mot de andre", dvs det virker som den får gnist med stempelet alt for lavt på vei opp. Kan det være en to-delt tenningsspole under svinghjulet, med en del for lave turtall og en del for høye? Setter pris på alle svar og innspill, det er sprengt på verkstedene her i Stavanger (kan få tid i slutten av juli) så jeg vil prøve å reparere det selv. Sitér dette innlegget Link to post
nroo7 Svart 29.Mai.2009 Link til dette innlegget Svart 29.Mai.2009 hei dette høres ut som forgasser feil for meg, tette tomgangsdyser? den soter på den sylinder med svart plugg, pluggene skal ha lik farge. Sitér dette innlegget Link to post
Droll Svart 29.Mai.2009 Link til dette innlegget Svart 29.Mai.2009 Rens øverste forgasser, sjekk flottørnivå, juster opp igjen alle forgasserene . Kan høres ut som om den øverste sylinderen får formye bensin på tomgang, skru inn blande dysa litt . Arne Kjetil Sitér dette innlegget Deler søkes... Link to post
Tinjens Svart 2.Juni.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.Juni.2009 Takker så mye for innspill, dere har nok rett i at det er forgasserfeil. Det blir kveldens oppgave. Ha en riktig god båtsommer alle sammen. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.