Jump to content

Deler til WAGNER 701 styresylinder på Scand Baltic 85mod?


5knop

Recommended Posts

Noen som vet hvor man kan få tak i pakningene (som likner på simmerringer) som sitter inni Wagner 701 styresylinder på en eldre Scand Baltic? Fargen er lys brun / oransje. Vet de kan skaffes fra USA / Canada, men hadde håpet på noe nærmere / raskere.

 

Sylinderen lakk olje og er nå demontert. Skulle derfor gjerne hatt disse to pakningene som tetter mellom "stempelstangen" og begge endene av sylinderen.

 

Er også interessert i å vite hvilken størrelse (merke / modell) det er på styresylinderen montert i nyere balticer med 250 - 300hk motor. Dette i tilfelle jeg må bytte hele sylinderen.

Link to post

Har prøvd å ringe Scand, men får ikke noe svar (det er jo helg). Skal prøve og kontakte dem til uken. Så får vi se hvilken service de tilbyr.

 

Har nå fått priser på pakningssett fra USA og Tyskland. Dette kommer på drøye tusenlappen :nonod: . Litt vel mye for noen o-ringer og to pakninger.

 

Vurderer å kjøpe ny sylinder. Er det Sleipner som er å anbefale?

 

Til LALUNA II

Er det samme sylinder som står originalmontert i Marex 32 Friendship?

Redigert av 5knop (see edit history)
Link to post
  • 2 uker senere...

Jeg har nå kjøpt kjøpt ny sylinder (sleipner sp60) på Maitim.

 

Konklusjonen min ble at prisen for delene til den gamle ble for høy. Jeg har nå helt ny sylinder til en drøy tusenlapp mer enn en gammel fikset en.

 

Kan nevne følgende:

 

Pakningssett kan kjøpes fra Tyskland /England for ca 1200,- inkludert frakt, mva osv Se http://www.wagnerengineering.ca/distributors.htm

 

Seal-Jet Norge AS (Tel:+47 69 38 17 87, Fax: +47 69 38 17 71, Web: www.seal-jet.no ) kan spesiallage pakninger. De har en minstepris på kr 1000,-

 

Scand Boats henviste meg videre til noen som ikke kunne hjelpe.

 

 

Trenger du deler (ikke pakningene) til en Wagner 701 styresylinder så har jeg nå en liggende. Bare å ta kontakt :seeya:

Link to post
  • 4 år senere...
  • 5 år senere...

Selvom denne tråden kanskje er utdødd, så kan jeg komme med et lite tips. 

Det er slettes ikke veldig tidkrevende eller avansert å få overhalt disse styrepumpene. 

skru den ut og tapp oljen ut av påfyllingshullet. 

Så kan du se at det er 2 stk "hull" i flensen, (den sorte ringen om du vil). De er til en  hakenøkkel, jeg har ikke en liggende å slenge og hvis du ikke har det heller i rett størrelse så bruk en skruetrekker til å banke litt med før du kan skru flensen og resten av huset fra hverandre. pass på, det er litt spenn i fjærene fra pumpe sylindrene når du kommer til siste gjengen. 

Rengjør så huset og pumpedelene med en tørr fille. 

Bak på pumpa sitter den en kloss med rør nipler. Løsne de 2 skruene som holder denne fast, men pass på at IKKE kulene inni forsvinner. 

 

Nye O-ringer finner du hos en hydraulikk forhandler f eks hydroscand. 

Simmerring størrelse 19x30x7 har tess, og sikkert hydroscand. 

Den gamle vipper du ut med en skruetrekker å presser på plass med en pipe. Husk og smøre ringen før du trer inn akselen igjen. 

Ny korkpakning får du på biltema, og med det samme du er der tar du med deg et hullpipesett. 

saks har du sikkert fra før så er det bare så sette i gang å sakse ut en ny pakning med den gamle som mal. 

monter alt igjen å fyll med hydraulikkolje. 

 

Link to post

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...