5knop Startet 29.Mai.2009 Link til dette innlegget Startet 29.Mai.2009 Noen som vet hvor man kan få tak i pakningene (som likner på simmerringer) som sitter inni Wagner 701 styresylinder på en eldre Scand Baltic? Fargen er lys brun / oransje. Vet de kan skaffes fra USA / Canada, men hadde håpet på noe nærmere / raskere. Sylinderen lakk olje og er nå demontert. Skulle derfor gjerne hatt disse to pakningene som tetter mellom "stempelstangen" og begge endene av sylinderen. Er også interessert i å vite hvilken størrelse (merke / modell) det er på styresylinderen montert i nyere balticer med 250 - 300hk motor. Dette i tilfelle jeg må bytte hele sylinderen. Sitér dette innlegget Link to post
LALUNA II Svart 29.Mai.2009 Link til dette innlegget Svart 29.Mai.2009 hmm ..har samme saken jeg og,... så snoker du opp noe så er jeg også intressert i samme delene for min svetter og litt mye Sitér dette innlegget Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
AlfArie Svart 29.Mai.2009 Link til dette innlegget Svart 29.Mai.2009 Scand har jo startet opp igjen, hvorfor ikke høre med dem. Ville hvert bra med Scand sitt svar i denne strengen, ang. hvilken linje de legger seg på service på båter levert før konkursen. Sitér dette innlegget Link to post
5knop Svart 30.Mai.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.Mai.2009 (redigert) Har prøvd å ringe Scand, men får ikke noe svar (det er jo helg). Skal prøve og kontakte dem til uken. Så får vi se hvilken service de tilbyr. Har nå fått priser på pakningssett fra USA og Tyskland. Dette kommer på drøye tusenlappen . Litt vel mye for noen o-ringer og to pakninger. Vurderer å kjøpe ny sylinder. Er det Sleipner som er å anbefale? Til LALUNA II Er det samme sylinder som står originalmontert i Marex 32 Friendship? Redigert 30.Mai.2009 av 5knop (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
LALUNA II Svart 1.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 1.Juni.2009 Vet ikke om det er orginalt fra Marex men forundrer meg ikke de ble jo bygd i samme området så om de har kjøpt inn et felles parti fra US ,,men det er jo bare spekulasjoner fra min side Sitér dette innlegget Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
5knop Svart 10.Juni.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.Juni.2009 Jeg har nå kjøpt kjøpt ny sylinder (sleipner sp60) på Maitim. Konklusjonen min ble at prisen for delene til den gamle ble for høy. Jeg har nå helt ny sylinder til en drøy tusenlapp mer enn en gammel fikset en. Kan nevne følgende: Pakningssett kan kjøpes fra Tyskland /England for ca 1200,- inkludert frakt, mva osv Se http://www.wagnerengineering.ca/distributors.htm Seal-Jet Norge AS (Tel:+47 69 38 17 87, Fax: +47 69 38 17 71, Web: www.seal-jet.no ) kan spesiallage pakninger. De har en minstepris på kr 1000,- Scand Boats henviste meg videre til noen som ikke kunne hjelpe. Trenger du deler (ikke pakningene) til en Wagner 701 styresylinder så har jeg nå en liggende. Bare å ta kontakt Sitér dette innlegget Link to post
LALUNA II Svart 10.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 10.Juni.2009 (redigert) Takk for informasjon hadde denne Sp 60 samme slaglengde som wagner sin ? passet rørene / koblingene eller måtte du bytte noe der ? Redigert 10.Juni.2009 av LALUNA II (see edit history) Sitér dette innlegget Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
Tor Aksel Svart 18.Mai.2014 Link til dette innlegget Svart 18.Mai.2014 Hei jeg har også fått lekkasje på min wagner styresylinder på vår Baltic (86 mod), passer sleipner sp60 til Baltic? Håper på raskt svar.. :-) Sitér dette innlegget Link to post
Kapteinskutelaus Svart 12.Mai.2020 Link til dette innlegget Svart 12.Mai.2020 Selvom denne tråden kanskje er utdødd, så kan jeg komme med et lite tips. Det er slettes ikke veldig tidkrevende eller avansert å få overhalt disse styrepumpene. skru den ut og tapp oljen ut av påfyllingshullet. Så kan du se at det er 2 stk "hull" i flensen, (den sorte ringen om du vil). De er til en hakenøkkel, jeg har ikke en liggende å slenge og hvis du ikke har det heller i rett størrelse så bruk en skruetrekker til å banke litt med før du kan skru flensen og resten av huset fra hverandre. pass på, det er litt spenn i fjærene fra pumpe sylindrene når du kommer til siste gjengen. Rengjør så huset og pumpedelene med en tørr fille. Bak på pumpa sitter den en kloss med rør nipler. Løsne de 2 skruene som holder denne fast, men pass på at IKKE kulene inni forsvinner. Nye O-ringer finner du hos en hydraulikk forhandler f eks hydroscand. Simmerring størrelse 19x30x7 har tess, og sikkert hydroscand. Den gamle vipper du ut med en skruetrekker å presser på plass med en pipe. Husk og smøre ringen før du trer inn akselen igjen. Ny korkpakning får du på biltema, og med det samme du er der tar du med deg et hullpipesett. saks har du sikkert fra før så er det bare så sette i gang å sakse ut en ny pakning med den gamle som mal. monter alt igjen å fyll med hydraulikkolje. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.