Skipper Båtløs Startet 29.Mai.2009 Del på Facebook Startet 29.Mai.2009 (redigert) Mange her har såkalt 3 fots syke...den er jeg også angrepet av, men den andre veien. Jeg hadde 25 fot, men har gått ned til 21...ville ikke ha noe mindre for jeg vil ha muligheten til å overnatte.Årsaken til at jeg gikk den veien er skilsmisse for noen år siden, og etterhvert har mine barn blitt såpass store at de ikke har noe interesse av å være med lenger. Sikkert mange her som er i samme situasjon...hva har dere gjort...beholdt båten eller kjøpt noe mindre?? Redigert 29.Mai.2009 av jory (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
BjørnH Svart 30.Mai.2009 Del på Facebook Svart 30.Mai.2009 (redigert) Har gjort det samme som deg, ned fire fot, ned til 22. Svært forøyd! Vet ikke hvorfor, men "muligheter for overnatting" ville vi også ha, selv om de siste åra har det bare vært dagsturer.......men kjekt med kabin til oppbevaring! Redigert 30.Mai.2009 av BjørnH (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
TMS Svart 21.Juli.2011 Del på Facebook Svart 21.Juli.2011 (redigert) For de med "tre fot syke" nedover, kan kanskje denne båten være en inspirasjon: ..og for de med "tre fot syke" oppover, kan kanskje denne båten være en inspirasjon: Hvis du har en Princess som den på bildet, kan du jo beholde den og henge den i Davit'en (Begge bildene er tatt på Marstrand i dag) Redigert 21.Juli.2011 av TMS (see edit history) Sitér dette innlegget TMS Link to post
quantumduck Svart 21.Juli.2011 Del på Facebook Svart 21.Juli.2011 Jeg tror det følger litt livssyklusen ... kanskje. Fot-syken er for min del et resultat av ønske om sjødyktighet og rekkevidde, og nå er jeg der jeg ønsker å være sånn sett, uten at båten er for stor til å håndtere alene. Har trivdes i mange år med å seile innaskjærs i kjente farvann, så hvis behovene roer seg litt igjen vil sikkert fot-syken snu også. Dette her tror jeg er veldig individuelt, men jeg kan godt se for meg at man i iveren på vei oppover plutselig innser at man har gapt over for mye og dermed vil ønske å redusere litt. Sitér dette innlegget Link to post
Mckongen Svart 21.Juli.2011 Del på Facebook Svart 21.Juli.2011 Tja, jeg hadde for noen år siden en 19 fot's båt, men i dag har jeg bare en kajakk og en gummibåt på 13 fot. Klarer seg fint enda. Men om ikke så lenge så skal jeg begynne å lage noe større. Det blir gøy.. Sitér dette innlegget Link to post
JubaTuba Svart 21.Juli.2011 Del på Facebook Svart 21.Juli.2011 Møtte på dennepå Formentera for noen uker siden. 280 fot. Så hvis den første båten man kjøper er 25 fot og man øker 3 fot mellom hver gang, så blir det 255/3 = 85 båtbytter for å nå opp. Bytter man hver måned tar det bare 7 år :) Sitér dette innlegget Seiler med langturdrømmer Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.