Jump to content

Hakking i Alpa One drev (revers)

Oberst

Recommended Posts

Mener den(tror) "hakkinga" er ganske typisk eldre mercruiser drev.(tror) De har ikke kon slik som VP. Men få justert wiren slik at du får den "like mye i gir" fremover og bak. Bare løsne mutteren der wiren er festet på motor, dra ut til siden og skru den grå/svarte plast biten på wiren inn/ut.

Slet selv med å få den ut av gir nå i høst, så jeg byttet wire nå. Koster ikke allverden faktisk. Tror jeg betalte ca 3-400kr for 14fot wire.(maritim)

Sjekket også ebay, men med frakt ble det ca samme pris i Norge.

Og jo! Noe jeg selv erfarte. Selv om wiren virket lett å fin når du har tatt den ut. Bytt.. satte den samme tilbake og trodde problemet lå et annet sted, men det var wiren. Måtte ha belastning tydligvis for at den skulle gå tregt...

Men nå er den lett og fin ut/inn/frem/tilbake.

Trenger ikke ta opp båten, ganske grei jobb... Juster litt, bruk spaken og se om den beveger seg like mye begger veier på motoren.

Redigert av Usher (see edit history)

Denne plast malen en.. ed det noe som er på motoren? eller må den kjøpes? Vist jeg går i gang og prøver og slakke/stramme uten malen.. va skjer så??? :confused: Er vell bare til og føle seg fram til den tar skikkelig.. er offshore no så får ikke sjekka det før på fradag :drink: må få det fikset fort som f... ellers blir jeg vell plutselig bare liggende.. typisk midt ut på fjorden... :eek:

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...