Oberst Startet 30.Mai.2009 Link til dette innlegget Startet 30.Mai.2009 Hallo, noen som vet hva det er som hakker?? I mitt Alpa One drev?? Hakker litt av og til når jeg bakker og litt vanskelig og få den i fri, må lirke litt før den slipper ut av gir... Kan de vere gir vaieren som er for stram/slakk?? Må jeg på land for og få fikset dette?? Noe som kan justeres i motor rommet kanse?? Sitér dette innlegget Link to post
TLSA Svart 30.Mai.2009 Link til dette innlegget Svart 30.Mai.2009 (redigert) Mener den(tror) "hakkinga" er ganske typisk eldre mercruiser drev.(tror) De har ikke kon slik som VP. Men få justert wiren slik at du får den "like mye i gir" fremover og bak. Bare løsne mutteren der wiren er festet på motor, dra ut til siden og skru den grå/svarte plast biten på wiren inn/ut. Slet selv med å få den ut av gir nå i høst, så jeg byttet wire nå. Koster ikke allverden faktisk. Tror jeg betalte ca 3-400kr for 14fot wire.(maritim) Sjekket også ebay, men med frakt ble det ca samme pris i Norge. Og jo! Noe jeg selv erfarte. Selv om wiren virket lett å fin når du har tatt den ut. Bytt.. satte den samme tilbake og trodde problemet lå et annet sted, men det var wiren. Måtte ha belastning tydligvis for at den skulle gå tregt... Men nå er den lett og fin ut/inn/frem/tilbake. Trenger ikke ta opp båten, ganske grei jobb... Juster litt, bruk spaken og se om den beveger seg like mye begger veier på motoren. Redigert 30.Mai.2009 av Usher (see edit history) Sitér dette innlegget “Should you find yourself in a chronically leaking boat, energy devoted to changing vessels is likely to be more productive than energy devoted to patching leaks." Link to post
Frøken Fryd Svart 30.Mai.2009 Link til dette innlegget Svart 30.Mai.2009 Hvoa mener du med hakker, går den inn og ut av gir må du justere vaieren din, du trenger denne plast malen som Usher nevner når du gjør det. Sitér dette innlegget Link to post
Endeavour Svart 30.Mai.2009 Link til dette innlegget Svart 30.Mai.2009 Sjekk skikkelig den wiren. På mitt Mercruiser Bravo 1 var det på samme måte. Til slutt gikk den ikke ut av revers. Jeg lå heldigvis til kai. Wiren var da helt av nede på drevet. Sitér dette innlegget Link to post
Oberst Svart 30.Mai.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.Mai.2009 Nei går ikke ut av gir, bare hakker/hopper før den tar tak i gjenn... men det høres jo ikke bra ut... men på høyt turtall i revers hakker den ikke... er de bare wieren som er feil stilt... forover er de helt ok.... Sitér dette innlegget Link to post
Oberst Svart 1.Juni.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.Juni.2009 Denne plast malen en.. ed det noe som er på motoren? eller må den kjøpes? Vist jeg går i gang og prøver og slakke/stramme uten malen.. va skjer så??? Er vell bare til og føle seg fram til den tar skikkelig.. er offshore no så får ikke sjekka det før på fradag må få det fikset fort som f... ellers blir jeg vell plutselig bare liggende.. typisk midt ut på fjorden... Sitér dette innlegget Link to post
Frøken Fryd Svart 1.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 1.Juni.2009 Jeg ser at Alpha drev ikke er helt lik Bravo på dette området, mulig du ikke trenger verktøyet. På Bravo må du ha det. Du kan jo lese litt her Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.