Kvarting Startet 30.Mai.2009 Link til dette innlegget Startet 30.Mai.2009 Er det noen som har tips til meg angående en 5 Hk SABB semi-diesel? Alt er fastlåst, motor, gear, og kobling. Jeg tror det er noe galt med koblingen. I koblingen er det en hylse med et hull i siden. I dette hullet tror jeg det skal stå en splint (firkantet og solid) som er festet med en u-bolt i 2 skiver/lameller i forkant av hylsen. Det virker som at denne splinten har glidd ut av hullet og ligger å kniper på hylsen, noe som også resulterer i at skivene/lamellene i forkant er en anelse skjeve. Motoren står i en gammel "noenogtyve" fot's snekke som jeg drømmer om at jeg en dag skal tøffe rundt i på godværsdager. Sitér dette innlegget Link to post
Dinamo Svart 31.Mai.2009 Link til dette innlegget Svart 31.Mai.2009 Sabb semidiesel, 5 hk. Hmmmmmm, type B heiter 4-5 hk, mens type C er 5-9. Uansett, so finn du delebok, med bruksanvisning og det heile her: http://www.sabb.no/CDA/viewfile.aspx?id=81 Magne Sitér dette innlegget Link to post
Kvarting Svart 1.Juni.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.Juni.2009 Takker for det Bruksanvisningen har jeg sett før på nett, men skjønner forsatt ikke hvordan koblingen skal fungere...... Skal ha ut motoren, så koblingen må løsnes uansett, da vil jeg sikkert skjønne mer av den. Tror det er en tybe B som står i forresten. Sitér dette innlegget Link to post
Dinamo Svart 1.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 1.Juni.2009 Å sjå forskjell på ein type B og type C er enkelt, sjølv om du er heilt utrent. Kula, som fyrpluggen står i, har firkanta flens mot topplokket på type B, og er festa med fire skruar med mutter. Type C har ein rund flens som er festa med fem skruar med mutter. Magne Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.