LAKA Startet 31.Mai.2009 Link til dette innlegget Startet 31.Mai.2009 Har en 2002 modell Vetus 16 HK i min seilbåt. Under den første prøveturen i år, begynte den å tikke/klikke noe voldsomt etter et par timers gange. Vanskelig å beskrive lyden, men det er en slags tikke/klakke lyd, både "hard" og ubehagelig å høre på. Den er der uavhengig av turtall, men med litt forskjellig intensitet. Har sjekket ventilklaringene å justert disse. Kan det ha noe med gammel olje på motoren å gjøre? Noen som har peiling? Sitér dette innlegget Link to post
nroo7 Svart 1.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 1.Juni.2009 hei vanskelig og si hva det er uten og høre den men olje skal byttes på høsten slik att den ikke står med gammel olje om vinteren. dette fordi att gammel olje begyner tære, dette er iallefall det jeg har blitt fortalt.Mulig det har blitt rådebank i den men få en fagmann til og kikke på den så slipper du spekulere Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 1.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 1.Juni.2009 Tviler på om det er rådebank. Oljen har i alle fall ikke noe med dette å gjøre, så lenge det er nok av den! Tipper det er en av dysene som ikke er i form. Prøv å løse ett av dieselrørene mens motoren går, og se om lyden forsvinner da. Hvis ikke, stram til igjen og løs det andre. Forsvinner lyden, er det bare å plukke ut dysene og levere dem til et dieselverksted for service. ikke uvanlig på dieselmotorer dette... Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
LAKA Svart 3.Juni.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.Juni.2009 Ok, da skal jeg få sjekket dysene skikkelig. Det er nok olje, men de siste turene ifjor blinket oljelampen som viser lite trykk når jeg gikk helt på lav fart. (ikke tomgang eller normal/høy fart). Sitér dette innlegget Link to post
LAKA Svart 27.August.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.August.2009 Etter mye feilsøking gjennom sommeren så ordnet alt seg da dysene ble tatt ut og levert til dyseverksted! Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 27.August.2009 Link til dette innlegget Svart 27.August.2009 Tipper det er en av dysene som ikke er i form. Told you so.. Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.