Morten =D Startet 31.Mai.2009 Del på Facebook Startet 31.Mai.2009 Hallo! Var nettop nede ved havna og skjekket av alt stod bra til med min gule Bella Arrow. Eg såg det hadde kommet 2 nye daycruisere ved havnen, 1 ved siden av meg. Når eg kom bort til båten min, såg eg at båten min låg helt klemt imellom den snekken som alltid står der, og den nye båten. Disse båtplassene som er der, er egentlig forbeholdt oss som bor/har hus i nærheten, og tilleg har vi flott stor gjestebrygge til besøkende, som i dette tilfellet var helt tom. Men allikavel hadde han skvist seg inn der, og ikkje en gang tatt bryet med å legge ut noen fendere for å beskytte sin egen båt, og andre sin. Var veldig trangt der etter at han kom, og båten min ble nesten skvist i hel der, fordi det var litt bølger i dag. Det gjorde det også vanskelig for meg å komme oppå den andre båten ved siden av meg som eg bruker til å komme oppi min, fordi det var så trangt der. Her er et bilde som viser korleis det såg ut etter at eg på eget initativ tok en av fenderene hans og hengte opp(båten til høyre på bildet var den nye som kom): Etter kvert kom også han som eide denne båten. Så eg sa til han med en rolig tone, at han godt kunne lagt ut noen fendere. Det ignorerte han nesten helt, og eg kunne høre han mumle for seg selv "Ja, det kunne eg sikkert...". Så forsatte han bare med sitt. Ka syns dere om dette? Er det eg som overreagerer, eller burde det vert naturlig av han å lagt ut noen fendere? Sitér dette innlegget Link to post
BAN Svart 31.Mai.2009 Del på Facebook Svart 31.Mai.2009 Så ikke ut til at han manglet fendere ihvertfall... Båten din så litt beklemt ut ja. Sitér dette innlegget Link to post
bellen Svart 31.Mai.2009 Del på Facebook Svart 31.Mai.2009 Hadde eg vore deg, så hadde eg ikkje snakka til han med kun en rolig tone. For meg er dette en uakseptabel oppførsel og mangel på respekt for andre. Sitér dette innlegget Link to post
Golito Svart 31.Mai.2009 Del på Facebook Svart 31.Mai.2009 enig med bellen, utifra bildet ville jeg jo tro at båten din ville fått fæle skader hvis det ble litt bølger? Sitér dette innlegget Link to post
Morten =D Svart 31.Mai.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 31.Mai.2009 enig med bellen, utifra bildet ville jeg jo tro at båten din ville fått fæle skader hvis det ble litt bølger? Ja, såg virkelig ikkje bra ut der den låg.. Er begrensa ka den lista rundt båten tåler. Valgte å holde en rolig tone for å ikkje være direkte ekkel eller noe, og heller ta det litt rolig. Men hjalp lite. Sitér dette innlegget Link to post
Brynjar Svart 31.Mai.2009 Del på Facebook Svart 31.Mai.2009 Arrogant dri***ekkoppførsel, enkelt og greit. Jeg hadde flytta båten hans, om så dreggfortøyd den på utsia. Sitér dette innlegget . . bmhe Link to post
Superkul Svart 31.Mai.2009 Del på Facebook Svart 31.Mai.2009 enig med brynjar - hadde finni fram dreggen hans og dratt den ut en bit eller dratt den et annet sted - det der er HÆRVERK i vertfall et godt forsøk Sitér dette innlegget Prosjekt Draco-2100 Link to post
Golito Svart 31.Mai.2009 Del på Facebook Svart 31.Mai.2009 Ja, såg virkelig ikkje bra ut der den låg..Er begrensa ka den lista rundt båten tåler. Valgte å holde en rolig tone for å ikkje være direkte ekkel eller noe, og heller ta det litt rolig. Men hjalp lite. og siden du holdt deg så rolig ville jeg gjett han en skikkelig oppstrammer hvis jeg så han gjøre noe lignende igjen ! Sitér dette innlegget Link to post
Mouche Svart 31.Mai.2009 Del på Facebook Svart 31.Mai.2009 Arrogant dri***ekkoppførsel, enkelt og greit. Jeg hadde flytta båten hans, om så dreggfortøyd den på utsia. enig med brynjar - hadde finni fram dreggen hans og dratt den ut en bit eller dratt den et annet sted - det der er HÆRVERK i vertfall et godt forsøk Hvis man haddde flyttet båten og lagt den til ankers (dregg) og det hadde blåst opp og båten hadde blitt slått til "pinneved" mot land et eller annet sted, hva da? Jeg tenker på ansvarsforholdet! Ofte lurt med litt impulskontroll og konsekvenstenkning? Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
beertrip Svart 31.Mai.2009 Del på Facebook Svart 31.Mai.2009 Dette er jo direkte uansvarlig. Nei ta en Hakke og ei øks,så sier du til vedkommende at du bare skal ta å økse ut båten din Tror han får seg ei AHA opplevelse da Mvh Beertrip Sitér dette innlegget Link to post
Morten =D Svart 31.Mai.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 31.Mai.2009 Hvis man haddde flyttet båten og lagt den til ankers (dregg) og det hadde blåst opp og båten hadde blitt slått til "pinneved" mot land et eller annet sted, hva da? Jeg tenker på ansvarsforholdet! Ofte lurt med litt impulskontroll og konsekvenstenkning? Da hadde han iallefall forstått poenget Neida, derfor eg syns det er bedre å holde seg rolig enn å stå å skrike og kjefte. Alle kan vel glemme og gjøre feil en gang i blandt, men finnes en grense for kor lite hensyn man skal ta syns eg! Sitér dette innlegget Link to post
Brynjar Svart 31.Mai.2009 Del på Facebook Svart 31.Mai.2009 Hvis man haddde flyttet båten og lagt den til ankers (dregg) og det hadde blåst opp og båten hadde blitt slått til "pinneved" mot land et eller annet sted, hva da? Jeg tenker på ansvarsforholdet! Ofte lurt med litt impulskontroll og konsekvenstenkning? Og hva hvis det hadde blåst opp og den lille båten hadde blitt skvisa, skada eller i verste fall klemt på høykant og gått under. Hva med ansvarsforhold da? Ofte lurt med litt konsekvenstenkning Sitér dette innlegget . . bmhe Link to post
Mouche Svart 31.Mai.2009 Del på Facebook Svart 31.Mai.2009 Arrogant dri***ekkoppførsel, enkelt og greit. Jeg hadde flytta båten hans, om så dreggfortøyd den på utsia. Og hva hvis det hadde blåst opp og den lille båten hadde blitt skvisa, skada eller i verste fall klemt på høykant og gått under. Hva med ansvarsforhold da? Ofte lurt med litt konsekvenstenkning Joda, men jeg kan bare ikke skjønne at en feil forsvarer en annen? Og hva tror du ansvarsforholdet hadde blitt hvis du hadde flyttet hans båt, lagt den til ankers (dregg!) og det hadde blåst opp og båten ble skadet? Det hjelper ikke deg å prøve å hevde at din båt hadde blitt skadet (påstand og ikke et faktum!) hvis du ikke hadde flyttet hans båt som ble skadet, eller tror du det? Jeg er helt enig med deg i at hans oppførsel ved å klemme seg inn på et sted han ikke har noe å gjøre og sågar uten fendring ikke er bra sånn at det er sagt, men "forslaget" til løsning er faktisk enda værre etter mitt syn! Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
Brynjar Svart 31.Mai.2009 Del på Facebook Svart 31.Mai.2009 Vell Mouche, utfra et "worst case" scenario er jeg forsåvidt enig med deg men nå vet vi ikke nok om stedet dette foregikk eller om vær og tidsaspekt. Det her heller ikke blitt spesifisert på noen slags måte hvordan evt. dreggfortøyningen skulle foregå (ikke av meg iallefall). En dregg fra hekken og et tau til ei bøye er vel ikke akkurat noe å gjøre seg vanskelig for? Sånn ligger da båter fortøyd året rundt over hele landet.. Sitér dette innlegget . . bmhe Link to post
Grand Banks jr Svart 31.Mai.2009 Del på Facebook Svart 31.Mai.2009 Blir noe av det samme som de som bare skal en kort tur innom butikken og parkerer bilen sin på forbudt område rett foran butikken. Jeg har inntrykk av at det stort sett gjøres av dem som har en bil som er litt fin, og kunne ha godt av den lille mosjonen det hadde vært å parkere på en oppmålt parkeringsplass 15 meter bortenfor... Gamle damer med rullator må gå en omvei for å komme rundt bilen til dri***ekken. Og vedkommende stenger innkjøringen til P-plassen. - Dessverre ser jeg det ofte. Godt noen av oss har folkeskikk ;-) Og godt at vi lar det være litt rom for ærlige feil de gangene dét er årsaken også. Sitér dette innlegget Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO) Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B Link to post
10ta9c Svart 31.Mai.2009 Del på Facebook Svart 31.Mai.2009 dri***ekken. Litt på siden, men denne sensureringen var id***isk. Sitér dette innlegget Oppussing av Alicraft 26 Trebåtfestivalen i Ulsteinvik 16-19 Aug. Link to post
Superkul Svart 31.Mai.2009 Del på Facebook Svart 31.Mai.2009 Hvis man haddde flyttet båten og lagt den til ankers (dregg) og det hadde blåst opp og båten hadde blitt slått til "pinneved" mot land et eller annet sted, hva da? Jeg tenker på ansvarsforholdet! Ofte lurt med litt impulskontroll og konsekvenstenkning? dæven å du forsvarer alt av kryp av typer folk - sånn jeg ser det hadde det holdt med ei hekkbølge så hadde båten i midten vært pinneved redde seg og sitt - hvis du sender alt det du skriver på bp som referanse får du jobb som fredsmegler han som parkerte der burde tenkt konsekvenser det flytende bålemne der hadde nok måtte vike for min egoisme gett Sitér dette innlegget Prosjekt Draco-2100 Link to post
Draco24styling Svart 31.Mai.2009 Del på Facebook Svart 31.Mai.2009 dæven å du forsvarer alt av kryp av typer folk - sånn jeg ser det hadde det holdt med ei hekkbølge så hadde båten i midten vært pinnevedredde seg og sitt - hvis du sender alt det du skriver på bp som referanse får du jobb som fredsmegler han som parkerte der burde tenkt konsekvenser det flytende bålemne der hadde nok måtte vike for min egoisme gett Sitér dette innlegget Norske båter er best! Link to post
Mouche Svart 31.Mai.2009 Del på Facebook Svart 31.Mai.2009 dæven å du forsvarer alt av kryp av typer folk - Kan ikke se at jeg har forsvart noen her faktisk og kanskje aller minst de som ikke skjønner at de prøver å "ta igjen" for feil begått av andre ved å gjøre en enda større feil og dermed utsette seg selv for et ansvarsforhold som de åpenbart ikke fatter rekkevidden av. Kan være greit å tenke først og så handle, men det er visst å forvente mer enn hva som er realistisk her av enkelte! Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
Kjetil1 Svart 31.Mai.2009 Del på Facebook Svart 31.Mai.2009 Joda, men jeg kan bare ikke skjønne at en feil forsvarer en annen? Og hva tror du ansvarsforholdet hadde blitt hvis du hadde flyttet hans båt, lagt den til ankers (dregg!) og det hadde blåst opp og båten ble skadet? Det hjelper ikke deg å prøve å hevde at din båt hadde blitt skadet (påstand og ikke et faktum!) hvis du ikke hadde flyttet hans båt som ble skadet, eller tror du det? Jeg er helt enig med deg i at hans oppførsel ved å klemme seg inn på et sted han ikke har noe å gjøre og sågar uten fendring ikke er bra sånn at det er sagt, men "forslaget" til løsning er faktisk enda værre etter mitt syn! Vel, for å sette det på spissen igjen. Hvis du stikker en spiker i stikk-kontakten og får strøm i deg, nytter det ikke å klage over de som har laget en strømførende spiker, eller de som har ordnet strømmen. Du vet du gjør noe galt, og da må du jammen ta følgene for det også . Ikke sant? Legger du en båt slik at med stor sansynlighet kan skade andres båter, må du ikke bli forundret om det er din egens om blir det. Det er ren logisk tankegang ang handling og konsekvens. Har man ikke denne evnen må det læres den tunge veien... Kjetil S Sitér dette innlegget Citroen DS. If I have to explain, you wouldn't understand... Link to post
Grand Banks jr Svart 31.Mai.2009 Del på Facebook Svart 31.Mai.2009 Igjen litt på sidelinjen: Tror den sensuren skjer automatisk her på baatplassen... ;-) Sitér dette innlegget Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO) Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B Link to post
Mouche Svart 1.Juni.2009 Del på Facebook Svart 1.Juni.2009 Har man ikke denne evnen må det læres den tunge veien... Fortrinnsvis ved å gå foran med et godt eksempel, sånt synes å være et "fremmedord" her, dessverre! Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
Superkul Svart 1.Juni.2009 Del på Facebook Svart 1.Juni.2009 netopp fordi man prøver å gå foran som et godt eksempel og prøver så godt som det lar seg gjøre å ikke plage andre - ødlegge andres ting - osv osv så håper man at andre også vil prøve å bruke skællen bittelittegranne i stedet for å bli ødlagt hadde jeg flytta den trehaugen pronto - hadde det vært mulig hadde jeg selfølgelig sikra den andre et annet sted - hadde det ikke vært noen andre muligheter hadde jeg klatra ombord og finni fram dreggen hans og trekt han utpå eller kansje ringt redningselskapet????? Sitér dette innlegget Prosjekt Draco-2100 Link to post
Kjetil1 Svart 1.Juni.2009 Del på Facebook Svart 1.Juni.2009 Fortrinnsvis ved å gå foran med et godt eksempel, sånt synes å være et "fremmedord" her, dessverre! "Hei, som du ser har jeg gått foran med et godt eksempel og ikke gjort noe overilt. Slik at båten din ligger trygt ennå. Håper kjølen på båten min ikke har laget merker i skroget ditt. Ja, det er min båt, den som ligger på høykant der ved siden av din..." En båt fattigere. Men, foran med et godt eksempel har man gått... Mouche, hvis du noen gang har sett filmen der familien Griswald reiser på ferie i Europa, og husker den engelske syklisten som blir påkjørt, som står godt kvestet og beklager han ødela bilen til Clark, han som kjørte på. Jeg begynner å se sterke likheter mellom ham og deg her ... Dette er en humoristisk sammenlikning, som du ikke må ta ille opp. Kjetil S Sitér dette innlegget Citroen DS. If I have to explain, you wouldn't understand... Link to post
killmeister Svart 1.Juni.2009 Del på Facebook Svart 1.Juni.2009 Liten avsporing men.. Jeg hadde en gang en snekke sammen med en mopis. Denne lå pluttselig skviset på samme måte som den i tråden her. Da jeg spurte båterieren pent om han kunne legge ut federe, eller i det minste hjelpe til, og gjøre det ordentlig, fikk vi beskjed om at når vi hadde trebåt uten gummifenderlist, var det vårt problem... Løsningen ble som følger: marnamotoren full av forgasserrens og godt turtall da vi bakket ut... Det ble ei herlig oljete stripe som er noe dritt og få bort... Hadde det skjed med den nye snekka ville jeg valgt en mer primitiv måte og løse problemet på... som det sies, det er hærverk! Jeg synes det er utrolig at folk kan være så avbalanserte som enkelte her virker... skulle gjerne hatt litt av det i meg, men nei...ikke når det kommer til tyveri og hærverk. ha en fin dag videre! nå skal det lakkes Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.