Jump to content

Manglende folkeskikk hos folk som tar seg til rette

Morten =D

Recommended Posts

De fleste her inne overdriver vel litt tenker eg når de sier ka de hadde gjort! Hadde mine stygge tanker selv når eg såg dette, men eg gjorde det selvsagt ikkje.

Men bare for å gjøre det klart, det var ikkje tresnekken til venstre på bildet som kom, men den alt for svære kvite daycruiseren som det var langt i fra plass til fordi den lå å pressa innover hele tiden.

Den tresnekken ved siden av er min fars og har stått der i all den tid :cheers:

det flytende bålemne der hadde nok måtte vike for min egoisme gett

i stedet for å bli ødlagt hadde jeg flytta den trehaugen pronto -

Jamen godt du ikke flyttet den tresnekka der da siden det åpenbart er en båt som er i sin fulle rett til å være der! Kanskje også greit å tenke seg litt om først og ikke la sitt sinne løpe av med en?

Ser jo også at han som her faktisk var den som ble utsatt for denne frekkheten ikke hadde gått til noen av de skritt som du og "dine" mener er riktig og det oppfatter jeg som en fornuftig håndtering av saken selv om jeg også, helt klart, hadde gjort meg noen tanker av nokså negativ karakter hvis jeg hadde vært i trådstarters situasjon.

De fleste her inne overdriver vel litt tenker eg når de sier ka de hadde gjort! Hadde mine stygge tanker selv når eg såg dette, men eg gjorde det selvsagt ikkje.

Men bare for å gjøre det klart, det var ikkje tresnekken til venstre på bildet som kom, men den alt for svære kvite daycruiseren som det var langt i fra plass til fordi den lå å pressa innover hele tiden.

Den tresnekken ved siden av er min fars og har stått der i all den tid :cheers:

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!

han hadde kansje rett til og være der men ingen rett til og ødlegge den stakkars båten i midten- dermed hadde han ikke no akuratt der og gjøre :smash:

og dette har neppe noe med sinne og gjøre - jeg hadde nok flytta sankthansbålet med et smil :wink:

red - så nå at det var den andre hvite båten det var snakk om - plast brenner fortere :yesnod::lol:

hakke imot trebåter bare så det er sagt :blush:

Redigert av Jarle B (see edit history)
Ka syns dere om dette? Er det eg som overreagerer, eller burde det vert naturlig av han å lagt ut noen fendere?

Jeg hadde tatt din båt (eller min hvis det hadde vært meg) og trukket den godt forrover for å feste den bedre til bryggen. med den påhengeren din såpass høyt opp ville det blitt interresant å observere om din propell ble skadet :-)

mvh

Bavaria32sport

Redigert av Bavaria32Sport (see edit history)

Alt jeg skriver er synsing og vage spekulasjoner basert på hva jeg har lært oppigjennom.

Her gikk det vel bra pga en eneste person. Trådstarter selv ordner opp. Hvis det skjer ofte at noen "parkerer" utenfor hadde jeg slengt ut en fender eller to. Selv om det kanskje bør være unødvendig.

At det ikke ble skader var fint, men skal man ta vare på helsen så tror jeg trådstarter gjorde det riktig, det var ufattelig at ikke klovnen tok noe selvkritikk. Da er det vel like greit å gi blanke i slike tullinger, heve seg over andre er av og til deilig. Dessuten, ta gjerne med båtnummer på neste bilde, så kan andre være "advart" mot denne båten til en annen gang;-)

Det dekker hans forsikring hvis han har en..

mvh

Bavaria32sport

Ja, veldig mange "folk i båt" som "kjører" rundt omkring før de "parkerer" båtene sine ser ut til å ha tatt den bilinspirerte feiloppfatningen med seg på sjøen - og fått seg en gedigen overraskelse når skaden skjedde . . . .

Redigert av Poseidon (see edit history)

Med vennlig hilsen POSEIDON

Ja, veldig mange "folk i båt" som "kjører" rundt omkring før de "parkerer" båtene sine ser ut til å ha tatt den bilinspirerte feiloppfatningen med seg på sjøen -

Med "han" mente jeg eieren av den hvite båten :-) Ser uklarheten i innlegget, beklager.

mvh

Bavaria32sport

Som legger til..

Redigert av Bavaria32Sport (see edit history)

Alt jeg skriver er synsing og vage spekulasjoner basert på hva jeg har lært oppigjennom.

Med "han" mente jeg eieren av den hvite båten :-) Ser uklarheten i innlegget, beklager.

Det er fortsatt mulig at vi "snakker forbi hverandre".

Slik som jeg oppfatter situasjonen er det en trebåt som lenge har ligget på dette stedet. Så har trebåteierens sønn, sikkert etter avtale med faren, lagt den gule plastbåten ved siden av.

Deretter har det kommet en utenforstående person, med den store hvite båten og klemt seg inn på en måte som åpenbart (etter bildet) klemmer de to andre båtene sammen.

Hvis jeg har forstått situasjonen riktig så kan jeg med stor grad av sannsynlighet si at hvis den gule båten, eller trebåten for den del, skulle få alvorlige skader som følge av denne merkverdige måten som den hvite båten er fortøyd på - da ville den hvite båtens ansvarsforsikring neppe punge med fem flate øre!!!!

"Hver av partene må dekke sin egen skade" som det heter så vakkert i sjøloven . . . .

Det er fortsatt mulig at vi "snakker forbi hverandre".

det tror jeg vi gjør :-)

"Hver av partene må dekke sin egen skade" som det heter så vakkert i sjøloven . . . .

Jupp, ikke alle er klar over den...

mvh

Bavaria32sport

det BURDE da være eier selv

uansett hadde jeg flytta båten eller som sagt kanskje ringt redningskøyta så hadde det ikke vært mitt problem

hadde ikke tatt sjansen med min båt i mitten - det er herverk og man har faktisk lov til og gjøre tiltak i forhold til verdier etc

helt utrolig uansett - skulle jeg fortøyd skuta mi på 14-16 tonn inntil en 22 plastsnekke fks??? neppe - hadde nok knust den i første vippen fra en hekkbølge e.l

Og hvis man uten tillatelse flytter annen manns båt og denne blir skadet, hvem har ansvaret? :rolleyes:

Det ansvaret har svært lett for å falle på den som flyttet båten - uansett hva årsaken til flyttingen var . . . .

Nettopp derfor er "vi gamle" som er oppvokst med sjø og båter som både livsstil og levevei, ytterst forsiktige med å flytte andres båter når eieren selv ikke er tilstede. Det regnes for å være den aller siste nødløsningen :sweat:

Det ansvaret har svært lett for å falle på den som flyttet båten - uansett hva årsaken til flyttingen var . . . .

Nettopp derfor er "vi gamle" som er oppvokst med sjø og båter som både livsstil og levevei, ytterst forsiktige med å flytte andres båter når eieren selv ikke er tilstede. Det regnes for å være den aller siste nødløsningen :sweat:

Det er slik jeg har forstått jusen om dette, og også hva jeg mener å huske hva forumets advokat har klart og tydelig sagt ved flere anledninger, men jeg prøvde her å få andre til å si det selv for det har ofte en bedre effekt enn å bli noe fortalt, ikke alle som liker det! :wink:

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...