Morten =D Svart 1.Juni.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.Juni.2009 De fleste her inne overdriver vel litt tenker eg når de sier ka de hadde gjort! Hadde mine stygge tanker selv når eg såg dette, men eg gjorde det selvsagt ikkje. Men bare for å gjøre det klart, det var ikkje tresnekken til venstre på bildet som kom, men den alt for svære kvite daycruiseren som det var langt i fra plass til fordi den lå å pressa innover hele tiden. Den tresnekken ved siden av er min fars og har stått der i all den tid Sitér dette innlegget Link to post
Mouche Svart 1.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 1.Juni.2009 det flytende bålemne der hadde nok måtte vike for min egoisme gett i stedet for å bli ødlagt hadde jeg flytta den trehaugen pronto - Jamen godt du ikke flyttet den tresnekka der da siden det åpenbart er en båt som er i sin fulle rett til å være der! Kanskje også greit å tenke seg litt om først og ikke la sitt sinne løpe av med en? Ser jo også at han som her faktisk var den som ble utsatt for denne frekkheten ikke hadde gått til noen av de skritt som du og "dine" mener er riktig og det oppfatter jeg som en fornuftig håndtering av saken selv om jeg også, helt klart, hadde gjort meg noen tanker av nokså negativ karakter hvis jeg hadde vært i trådstarters situasjon. De fleste her inne overdriver vel litt tenker eg når de sier ka de hadde gjort! Hadde mine stygge tanker selv når eg såg dette, men eg gjorde det selvsagt ikkje. Men bare for å gjøre det klart, det var ikkje tresnekken til venstre på bildet som kom, men den alt for svære kvite daycruiseren som det var langt i fra plass til fordi den lå å pressa innover hele tiden. Den tresnekken ved siden av er min fars og har stått der i all den tid Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
Superkul Svart 1.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 1.Juni.2009 (redigert) han hadde kansje rett til og være der men ingen rett til og ødlegge den stakkars båten i midten- dermed hadde han ikke no akuratt der og gjøre og dette har neppe noe med sinne og gjøre - jeg hadde nok flytta sankthansbålet med et smil red - så nå at det var den andre hvite båten det var snakk om - plast brenner fortere hakke imot trebåter bare så det er sagt Redigert 1.Juni.2009 av Jarle B (see edit history) Sitér dette innlegget Prosjekt Draco-2100 Link to post
Kjell E Svart 1.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 1.Juni.2009 En ting er å ta seg til rette, men når man lar det gå ut over feil båt blir det ennå verre. Tror Jarle B skal lese innlegg 1 en gang til, jeg.... Mvh, Kjell Sitér dette innlegget LA3939 har endret brukernavn Link to post
Superkul Svart 1.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 1.Juni.2009 jeg tror jeg hadde hatt styr på det i "live" siden det da hadde vært min fars den andre Sitér dette innlegget Prosjekt Draco-2100 Link to post
2nd Trikker'n Svart 1.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 1.Juni.2009 Jeg hadde tenkt å poste:" Ja - nu braker det løst igjen" da jeg så denne tidligere i dag. Er det virkelig slik at selvtekt og vold er den umiddlebare reaksjon hos båtfolket? Sitér dette innlegget Link to post
Windy37GM Svart 1.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 1.Juni.2009 (redigert) Ka syns dere om dette? Er det eg som overreagerer, eller burde det vert naturlig av han å lagt ut noen fendere? Jeg hadde tatt din båt (eller min hvis det hadde vært meg) og trukket den godt forrover for å feste den bedre til bryggen. med den påhengeren din såpass høyt opp ville det blitt interresant å observere om din propell ble skadet :-) mvh Bavaria32sport Redigert 1.Juni.2009 av Bavaria32Sport (see edit history) Sitér dette innlegget Alt jeg skriver er synsing og vage spekulasjoner basert på hva jeg har lært oppigjennom. Link to post
minibussen Svart 1.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 1.Juni.2009 Her gikk det vel bra pga en eneste person. Trådstarter selv ordner opp. Hvis det skjer ofte at noen "parkerer" utenfor hadde jeg slengt ut en fender eller to. Selv om det kanskje bør være unødvendig. At det ikke ble skader var fint, men skal man ta vare på helsen så tror jeg trådstarter gjorde det riktig, det var ufattelig at ikke klovnen tok noe selvkritikk. Da er det vel like greit å gi blanke i slike tullinger, heve seg over andre er av og til deilig. Dessuten, ta gjerne med båtnummer på neste bilde, så kan andre være "advart" mot denne båten til en annen gang;-) Sitér dette innlegget Link to post
Windy37GM Svart 1.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 1.Juni.2009 Jeg tenker på ansvarsforholdet! Det dekker hans forsikring hvis han har en.. mvh Bavaria32sport Sitér dette innlegget Alt jeg skriver er synsing og vage spekulasjoner basert på hva jeg har lært oppigjennom. Link to post
Mouche Svart 1.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 1.Juni.2009 (redigert) Det dekker hans forsikring hvis han har en.. Og hvis han ikke har en? Og hvilken forsikringsdekning har du i tankene? Kan dette selskapet søke regress hos "noen"? Redigert 1.Juni.2009 av Mouche (see edit history) Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
Poseidon Svart 1.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 1.Juni.2009 (redigert) Det dekker hans forsikring hvis han har en.. mvh Bavaria32sport Ja, veldig mange "folk i båt" som "kjører" rundt omkring før de "parkerer" båtene sine ser ut til å ha tatt den bilinspirerte feiloppfatningen med seg på sjøen - og fått seg en gedigen overraskelse når skaden skjedde . . . . Redigert 1.Juni.2009 av Poseidon (see edit history) Sitér dette innlegget Med vennlig hilsen POSEIDON Link to post
Windy37GM Svart 1.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 1.Juni.2009 Og hvis han ikke har en? Forsikring er for å unngå økonomisk risiko, dvs utlegg man ikke har mulighet for å bære selv. Hvis han ikke har forsikring bør han ha økonomisk rygg til å bære tapet selv. mvh Bavaria32sport Sitér dette innlegget Alt jeg skriver er synsing og vage spekulasjoner basert på hva jeg har lært oppigjennom. Link to post
Windy37GM Svart 1.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 1.Juni.2009 (redigert) Ja, veldig mange "folk i båt" som "kjører" rundt omkring før de "parkerer" båtene sine ser ut til å ha tatt den bilinspirerte feiloppfatningen med seg på sjøen - Med "han" mente jeg eieren av den hvite båten :-) Ser uklarheten i innlegget, beklager. mvh Bavaria32sport Som legger til.. Redigert 1.Juni.2009 av Bavaria32Sport (see edit history) Sitér dette innlegget Alt jeg skriver er synsing og vage spekulasjoner basert på hva jeg har lært oppigjennom. Link to post
Poseidon Svart 1.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 1.Juni.2009 Med "han" mente jeg eieren av den hvite båten :-) Ser uklarheten i innlegget, beklager. Det er fortsatt mulig at vi "snakker forbi hverandre". Slik som jeg oppfatter situasjonen er det en trebåt som lenge har ligget på dette stedet. Så har trebåteierens sønn, sikkert etter avtale med faren, lagt den gule plastbåten ved siden av. Deretter har det kommet en utenforstående person, med den store hvite båten og klemt seg inn på en måte som åpenbart (etter bildet) klemmer de to andre båtene sammen. Hvis jeg har forstått situasjonen riktig så kan jeg med stor grad av sannsynlighet si at hvis den gule båten, eller trebåten for den del, skulle få alvorlige skader som følge av denne merkverdige måten som den hvite båten er fortøyd på - da ville den hvite båtens ansvarsforsikring neppe punge med fem flate øre!!!! "Hver av partene må dekke sin egen skade" som det heter så vakkert i sjøloven . . . . Sitér dette innlegget Med vennlig hilsen POSEIDON Link to post
Windy37GM Svart 1.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 1.Juni.2009 Det er fortsatt mulig at vi "snakker forbi hverandre". det tror jeg vi gjør :-) "Hver av partene må dekke sin egen skade" som det heter så vakkert i sjøloven . . . . Jupp, ikke alle er klar over den... mvh Bavaria32sport Sitér dette innlegget Alt jeg skriver er synsing og vage spekulasjoner basert på hva jeg har lært oppigjennom. Link to post
Superkul Svart 2.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 2.Juni.2009 oioi da er det vertfall viktig å fått den båten fortest mulig vekk så alle må dekke sitt ..... ok da har jeg lært det også - fint å vite når jeg skal legge meg longside med stålbåten inntil mindre båter Sitér dette innlegget Prosjekt Draco-2100 Link to post
Mouche Svart 2.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 2.Juni.2009 Og hvis man uten tillatelse flytter annen manns båt og denne blir skadet, hvem har ansvaret? Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
Superkul Svart 2.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 2.Juni.2009 det BURDE da være eier selv uansett hadde jeg flytta båten eller som sagt kanskje ringt redningskøyta så hadde det ikke vært mitt problem hadde ikke tatt sjansen med min båt i mitten - det er herverk og man har faktisk lov til og gjøre tiltak i forhold til verdier etc helt utrolig uansett - skulle jeg fortøyd skuta mi på 14-16 tonn inntil en 22 plastsnekke fks??? neppe - hadde nok knust den i første vippen fra en hekkbølge e.l Sitér dette innlegget Prosjekt Draco-2100 Link to post
Poseidon Svart 2.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 2.Juni.2009 Og hvis man uten tillatelse flytter annen manns båt og denne blir skadet, hvem har ansvaret? Det ansvaret har svært lett for å falle på den som flyttet båten - uansett hva årsaken til flyttingen var . . . . Nettopp derfor er "vi gamle" som er oppvokst med sjø og båter som både livsstil og levevei, ytterst forsiktige med å flytte andres båter når eieren selv ikke er tilstede. Det regnes for å være den aller siste nødløsningen Sitér dette innlegget Med vennlig hilsen POSEIDON Link to post
hifo Svart 2.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 2.Juni.2009 hvis det ligger en båt inntil og gnager opp min båt , ville jeg uansett flyttet den båten bort fra min egen. Sitér dette innlegget dummeste jeg har hørt. Ikke OT-moderator. Link to post
Mouche Svart 2.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 2.Juni.2009 Det ansvaret har svært lett for å falle på den som flyttet båten - uansett hva årsaken til flyttingen var . . . . Nettopp derfor er "vi gamle" som er oppvokst med sjø og båter som både livsstil og levevei, ytterst forsiktige med å flytte andres båter når eieren selv ikke er tilstede. Det regnes for å være den aller siste nødløsningen Det er slik jeg har forstått jusen om dette, og også hva jeg mener å huske hva forumets advokat har klart og tydelig sagt ved flere anledninger, men jeg prøvde her å få andre til å si det selv for det har ofte en bedre effekt enn å bli noe fortalt, ikke alle som liker det! Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
hifo Svart 2.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 2.Juni.2009 men det er vel en sjangse man tar uten å nøle , hvis båten din er i ferd med å bli gnagd opp , eller trykket ned i sjøen ??? Sitér dette innlegget dummeste jeg har hørt. Ikke OT-moderator. Link to post
millisivert Svart 2.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 2.Juni.2009 men det er vel en sjangse man tar uten å nøle[...] Hva med å flytte sin egen båt isteden? Skraper kanskje litt på stoltheten, men det tåler du nok... Sitér dette innlegget Link to post
hifo Svart 2.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 2.Juni.2009 det tenkte jeg faktisk ikke på... :-) men hvis båten min lå på hjemplassen sin ville jeg gjort som nevnt. Sitér dette innlegget dummeste jeg har hørt. Ikke OT-moderator. Link to post
Superkul Svart 2.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 2.Juni.2009 men det er vel en sjangse man tar uten å nøle , hvis båten din er i ferd med å bli gnagd opp , eller trykket ned i sjøen ??? AMEN Sitér dette innlegget Prosjekt Draco-2100 Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.