Wellcraftsman Startet 31.Mai.2009 Link til dette innlegget Startet 31.Mai.2009 Må bytte eksosbelgen på alpha one drevet mitt fra 96.... Dette var en større utfordring en jeg trodde... Sliter med at når jeg får festet belgen på den ene siden er det for trangt til å få strekt den slik at jeg får den på på andre siden også.... Har søkt litt men ikke funnet noen tips.. må man av med drevet eller er det en lur metode for å få denne på plass?? Isåfall hva må man løsne og hvordan er fremgangsmåten?? Trenger sårt tips da det er det eneste som hindrer en tur på havet i pinseværet Sitér dette innlegget Link to post
Executive Svart 31.Mai.2009 Link til dette innlegget Svart 31.Mai.2009 (redigert) Du trenger egentlig en tang som utvider seg inne i belgen. Med denne kan du trekke den bakover mens du fester slangeklemmen. Jeg lagde meg et spesialverktøy av en taustum, en trebit som passer på tvers i belgen og en del av en avsaget takrenne. Borret hull midt i trestykket og en halvmåne av takrennen. Taustumpen ble trukket gjennom med et åttetallsknop mot takrenne biten. Når jeg trakk i snoren ble takrennen utvidet og kilte seg fast i belgen. Vips så var det mulig å feste slange klemmen på belgen. Metoden krever tre hender så en medhjelper er nyttig. Jeg klarte alene . Drevet må dessuten av ja. Redigert 31.Mai.2009 av 2400Styling (see edit history) Sitér dette innlegget Skibsplast 15VS Hanto 24 Glen-L Two Plus Draco 2400 Styling Jeanneau Merry Fisher 755 If you don´t know any bad words, just buy a boat Besøk også www.flatsea.no DRACO entusiastenes Mekka Link to post
Wellcraftsman Svart 31.Mai.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 31.Mai.2009 Ok.... Hørtes vilt ut, men er kanskje det som må til.... skjønte ikke helt det med takrennen men.. Men man tar av drevet og får ett tau gjennom hullet i drevet og fester den med en trebit på tvers av belgen får så å stramme den og få festet belgen ja.... Får begynne med å ta av drevet da PS: må man ha ny pakning hvis man skrur av og på drevet igjen?? Sitér dette innlegget Link to post
Executive Svart 31.Mai.2009 Link til dette innlegget Svart 31.Mai.2009 (redigert) Ganske villt ja . Men rett og slett et desperat reodorfelgen opplegg etter å ha slitt som fy uten verktøy, til fingre og tålmodighet var på sammenbruddets rand. Poenget er uansett detalj løsning å lage noe som kan utvide seg inne i belgen så du får mothold nok til å holde den på plass mens slangeklemmen skal på.... Den enkleste varianten er å ringe til noen som har verktøy. Ny pakning anbefales. Den hindrer tross alt noen fantasiliarder kubikk kilometer vann med å forsøke å trenge seg inn i båten.. Redigert 31.Mai.2009 av 2400Styling (see edit history) Sitér dette innlegget Skibsplast 15VS Hanto 24 Glen-L Two Plus Draco 2400 Styling Jeanneau Merry Fisher 755 If you don´t know any bad words, just buy a boat Besøk også www.flatsea.no DRACO entusiastenes Mekka Link to post
Wellcraftsman Svart 31.Mai.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 31.Mai.2009 Den hindrer tross alt noen fantasiliarder kubikk kilometer vann med å forsøke å trenge seg inn i båten.. Hehe... tenkte tydligvis ikke på service og vedlikehold de som konstruerer slik drev... Har funnet ut at man faktisk klarer å si ganske mange stygge ord sammenhengende på 10 minutter Får ta en test i morgen... Noen andre med smarte løsninger?? Sitér dette innlegget Link to post
ford4fun Svart 1.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 1.Juni.2009 Var det ikke der de anbefalte å lime den? Wurth har noe som heter "profilgummilim" som gjør at den blir tett, men ikke sitter fullstendig limt ! Sitér dette innlegget Link to post
berg79 Svart 1.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 1.Juni.2009 hehehe, godt¨å se at du også må slite litt med båten Sitér dette innlegget Link to post
Wellcraftsman Svart 1.Juni.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.Juni.2009 hehehe, godt¨å se at du også må slite litt med båten Ja, er vel en dans på roser dette i forhold til dine utfordringer berg Sitér dette innlegget Link to post
Wellcraftsman Svart 1.Juni.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.Juni.2009 Var det ikke der de anbefalte å lime den? Er vel ikke helt krise om det pipler litt vann inn i denne belgen, blir vel sperret av oppover i eksosen og resten går vel ut gjennom drevet/propellen.... ?? Sitér dette innlegget Link to post
Wellcraftsman Svart 1.Juni.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.Juni.2009 Da var belg på..... Tok av drev, smurte litt zalo på enden av belgen, og med hjelp av to hender på siden av belgen til å strekke den litt, så fikk jeg lirket den på Nå må jeg bare få tak i ny pakning, så er det tut å kjør... Kan det komme luft inn i gir-olje nippelen når drevet er av?? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.