Lind Startet 31.Mai.2009 Del på Facebook Startet 31.Mai.2009 Motoren blir startet med kaldstart som er av typen som trykkes inn på pompa.Ingen gløding.Etter 2-10 sek filing,starter den med opprusing for så å stoppe.Dette skjer flere ganger før den endelig starter skikkelig.Virker på meg som om den har mistet dieseltrykket.Den starter bare på det som kaldstarten pøser inn.Dieselpompa og dysene er overhalt.Dieselfilter er skiftet og tanken renset.Er det noen der ute som har en eller flere ideer? MVH Lind Sitér dette innlegget Link to post
880 Svart 31.Mai.2009 Del på Facebook Svart 31.Mai.2009 Høres kjent ut, luft i dieselsystemet en eller annen plass, hos meg var det i en ny vannutskiller/grovfilter. Her var det en usynlig sprekk i toppen av huset. Avslørte det med trykkluft og såpevann. Før det resultatet byttet jeg alle slanger til blanke slanger som viste meg hvor jeg skulle feilsøke. Med disse slangene så jeg hvor luften oppstod.... Sitér dette innlegget Teori er når man vet alt og ingenting stemmer. Praksis er når alt stemmer, men ingen vet hvorfor. Praksis og teori forent: Ingenting stemmer, alt fungerer og ingen vet hvorfor. Link to post
Lind Svart 31.Mai.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 31.Mai.2009 Takk for tips 880.Har vært inne på tanken om luft i systemet.Skal ta en sjekk.Noen mener at det kan komme fra en defekt returventil på første dieselfilter.Har sett etter,men kan ikke finne noen ventil.Bare en kobling som returslangen er tilkoblet.Kan det være at den ventilen rett og slett ikke er der,men skal være der?Det er jo iriterende med alle disse bomstartene.Forden ryker jo mye ved oppstart og med dette blir det jo ikke bedre. Sitér dette innlegget Link to post
880 Svart 31.Mai.2009 Del på Facebook Svart 31.Mai.2009 Etter å ha løst problemet mitt monterte jeg en trykkventil på ene utgangen av finfiltrene som gikk til returslangen på tanken, mener å huske at denne varpå 0.75 ett eller annet. Etter denne var montert og feilkilden var fjernet var det kun å fylle grovfilteret med diesel, resten luftet seg selv via denne ventilen når jeg hadde filterbytte.... Sitér dette innlegget Teori er når man vet alt og ingenting stemmer. Praksis er når alt stemmer, men ingen vet hvorfor. Praksis og teori forent: Ingenting stemmer, alt fungerer og ingen vet hvorfor. Link to post
Lind Svart 31.Mai.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 31.Mai.2009 Hallo igjen. Dette hørtes lurt ut.Skal ta en titt på dette når jeg får båten ut.Er oppe for å skifte propell og bunnsmøre.Takk så langt for nyttige tips. MVH Lind Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.