Jump to content

Sabb-spørsmål og tankspørsmål

midnat

Recommended Posts

Riktig god aften, mine damer og herrer.

To kjappe spørsmål:

1) Med en 18-22 hK Sabb; hvordan kjører dere maskina mest økonomisk/med minst belastning; full stigning på propellen og lavere turtall - eller høyere turtall og redusert pitch?

2) Det ser ut til at det er såpass mye vann og dritt på tanken at for å få fred i sjelen vil jeg ta den ut og rengjøre den. Å montere den ut ser forholdsvis greit ut. Det jeg rett og slett lurer på er hva man gjør når tanken først er ute? Hører noen anbefaler å steame den - hva slags redskap bruker man da og hvor kan man skaffe det? Skal man sette den inn med noe rengjøringsmiddel? Det ser ikke ut til at den har noe "mannhull". Jeg skal prøve å få tatt et bilde etterhvert.

Da jeg hadde 18hk Sabb (2H) var prosedyren nesten full regulator og fulle vinger på marsj. Syntes dette fungerte best i min båt, i alle fall...

Jeg rengjorde min tank med høytrykkspyler! En smal dyse ned gjennom påfyllingen, så var det bare å vinkle den rundt i tanken til alt dritten var spylt løs. Avtappingen måtte stakes med en streng underveis for å få alt ut, mne når jobben var gjort var det hele gullende rent! Deretter fjernet jeg vannrester med et tynt elektrikerrør montert på en våtstøvsuger, før tanken ble satt til tørk et par uker.

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...