sveinh04 Startet 1.Juni.2009 Link til dette innlegget Startet 1.Juni.2009 (redigert) Jeg har en mistanke om at dynamoen på min perkins 4.108 er gåen. Ladelampen slår inn og ut i utide osv. Har banket på den og tror ikke børstene henger heller. Spenningen på batteriene er den samme selv om jeg kobler fra med batterivelgeren, altså med motoren i gang. Det rare er at ladelampa slutter å lyse uten at spenningen øker på batteriene. Vet noen hvor man får en ny dynamo? Passer den universaldynamoen fra biltema? Redigert 1.Juni.2009 av sveinh04 (see edit history) Sitér dette innlegget Turen begynner når man legger fra brygga.... Link to post
bellen Svart 1.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 1.Juni.2009 Om du ikkje har fått fuktighet inne i dynamoen, så kan det vere at børstene har blitt slitt, dei blir slitt med tiden og er en rimelig sak å fikse. Det er ein del rimeligare å skifte børstane enn å kjøpe ny dynamo, og då har du igjen en dynamo som er like god som ny. Sitér dette innlegget Link to post
sveinh04 Svart 1.Juni.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.Juni.2009 Ja det bør jeg kanskje. Men vet noen hvor man kan få ny om jeg trenger det? Kjedelig å måtte lete rundt i dette fine været Sitér dette innlegget Turen begynner når man legger fra brygga.... Link to post
Ingar Svart 1.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 1.Juni.2009 Spenningen på batteriene er den samme selv om jeg kobler fra med batterivelgeren, altså med motoren i gang. Om den ikke allerede var defekt vil det sannsynligvis være det etter dette, likeretteren tar kvelden hvis man bryter forbindelsen til batteriet mens dynamoen lader. Dette er forenlig med at ladelampen slukker uten at du har lading. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.