PanPan Svart 7.Juni.2004 Del på Facebook Svart 7.Juni.2004 Med årene er hodeplagg en dyd av nødvendighet. I vind er varmetapet via hodebunn betydelig, og når sola skinner som verst mangler manken som skulle beskytte. Uten hodeplagg risikerer jeg hodepine. I sol og lite vind brukes gjerne en lett vaskehatt med brem. I vind og røfft vær er klassisk "skipperlue" å foretrekke, gjerne i et stoff som ikke trekker vann. Svenskene har en suveren modell i så måte. Er det bikkjekaldt så brukes skikkelig hjemmstrikket ull-lue med oppbrettbar kant som holder ørene, tinninger, panne og nakke spesielt beskyttet. Er det hard vind med striregn er det bare en god gammeldags sydvest som duger. Så forresten en seiler som forankretet skipperlua med snor og sikkerhetsnål som han satte i skjorta bak i nakken! Riktignok har det gått med en skipperlue i kuling, men den jeg har nå skal ikke blåse av (tror jeg)! Sitér dette innlegget Link to post
Krapyl Svart 8.Juni.2004 Del på Facebook Svart 8.Juni.2004 Er plaget av soleksem. Bruker derfor alltid pøs godt dradd ned over panna og ørene. Sitér dette innlegget Store Norske Kullseilingskompani. Link to post
Kotnes Svart 8.Juni.2004 Del på Facebook Svart 8.Juni.2004 Har caps som det står skipper på. Greit å kombinere begge deler. Sitér dette innlegget Kroppen har passert 50 men ikke hue. Link to post
EspenE Svart 9.Juni.2004 Del på Facebook Svart 9.Juni.2004 Med årene er hodeplagg en dyd av nødvendighet. I vind er varmetapet via hodebunn betydelig, og når sola skinner som verst mangler manken som skulle beskytte. Uten hodeplagg risikerer jeg hodepine. Slutter meg til denne. KNBF-capsen er nødvendig når været truer issen. Sitér dette innlegget Link to post
Krabben67 Svart 10.Juni.2004 Del på Facebook Svart 10.Juni.2004 Caps er mitt favoritt hodeplagg, enten jeg er i båt eller på land. Sitér dette innlegget Link to post
SeaMaster175 Svart 13.Juni.2004 Del på Facebook Svart 13.Juni.2004 Bruker aldri noe hodeplagg på sjøen, fordi jeg selv mener jeg ikke passer med det. Andre har også sagt det, så da blir det ingenting på hodet. mvh Jonhei Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.