chagall Startet 1.Juni.2009 Link til dette innlegget Startet 1.Juni.2009 Hei, fikk et problem med min Optimax igår. Startet opp som vanlig med 1 beep, som er en normal system test. Etterhvert økte vi på til ca:5600 r.p.m. og alt fungerte normalt. Slakket deretter av til dorgefart i ca: 15 min. (ca: 800-900 r.pm.) Da jeg igjen økte til 5600 slo alarmen inn, ett langt vedvarende lydsignal. Tenkte med en gang på kjøleproblem, lite olje etc., men etter å ha sjekket at dette var OK prøvde jeg igjen. Alarmen gikk igjen ved nøyaktig 5600 r.p.m. Hvis det er overspeeden som slår inn ,må det vel være noe galt her, da den ikke skal slå inn før ved ca: 5800-5900? Har ikke Smart Craft som kanskje kunne fortelle meg noe mer. p.s. Fikk senere ett kort "beep", som skal indikere at motoren ikke oppnår normal temperatur ved turtall under 1000 r.p.m. Kan det være at det er termostaten som er problemet. Noen i menigheten som har tips.? Sitér dette innlegget Link to post
Hengekøye Svart 1.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 1.Juni.2009 Første jeg tenkte var overoppheting på 5600 rpm. Sitér dette innlegget Link to post
BåtTore Svart 1.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 1.Juni.2009 Hadde samme problem med min Verado motor, da var det falsk luft som skapte turtallsalarm. Stort hull i en slange. Sitér dette innlegget Link to post
chagall Svart 1.Juni.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.Juni.2009 Takker for tips. Tar den på land imorgen for å sjekke litt nærmere, men må nok sannsynlig til forhandler for å få koblet den til computer for feilsøking. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.