Jump to content

Bygge om Johnson 4hk fra lang stamme til kort stamme noen ideer.

Steinsvigen

Recommended Posts

På de fleste motorer jeg har vært borti så er drivakselen kun stukket ned i sporene. OBS! du må ta av toppen på impelleren siden impelleren er festet til drivakselen med en sporkile (pinne). Demonter undervannshuset og trekk det litt ned, løsne gearoverføringen (her er det bare en skrue) skru den helt ut og da sitter du der med undervannshuset og akslingen som stikker opp. Skru av lokket til impellerhuset og ta ut impelleren, pass på så du ikke mister sporkilen. Deretter er det bare å trekke opp drivakslingen. Jeg har ikke gjort dette på den typen motor du har, men jeg vil tro at det er slik på den og. Det er bare å prøve. Legg gjerne ut bilder av prosjektet ditt, så vidt jeg vet så finnes det ikke en slik tråd her på båtplassen.

Da har eg gått i gang med ombyggings projektet.. NB på johnson er det TOMMER her er ein 3/8 dels fastenøkkel litt mindre enn 10 mm .

johnson1.jpg

3 stk skruer holder fast undervannshuset

johnson2.jpg

Det gjekk uten store problemer .. litt faste satt skruene men litt WD40 gjore susen.

johnson3.jpg

Da var det gjort .-)

johnson4.jpg

127mm er det som skal vekk på Drivaksel, kjølerør og gearaksel..

johnson5.jpg

PS!!! Mange fleire bilder skal kome etter kvart .

http://home.tussa.com/frosten/ ------------Eg driver også med litt HTML KODER ------------------)) http://www.nipe-hyttene.no/

mini2.jpg

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...