arnulfs Startet 1.Juni.2009 Link til dette innlegget Startet 1.Juni.2009 Mulig det er et enkelt svar på dette (for noen), men jeg lurer på følgende. I båten har jeg en dieseltank på ca 240 liter. Jeg ønsker å monter en tank til men den vil ikke bli lik i volum og utførelse. Har avtapping med stengekran på eksisterende tank, og lurer på om jeg kan bruke den til å koble tankene sammen? Trenger jeg egen fylling/lufting på ny tank eller kan jeg bruke bare den på eksisterende tank? Tips, råd, event. tegninger o.l. tas imot med stor takk... Sitér dette innlegget Link to post
arnulfs Svart 2.Juni.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.Juni.2009 Vel....løfter denne. Ingen som har gode tips og råd(erfaringer?) Sitér dette innlegget Link to post
Birchwood 320 Svart 2.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 2.Juni.2009 Kanskje du kan se i min tidligere tråd og finne noe svar Sitér dette innlegget Fjord 27 AC TMD40 Birchwood 33 Classic 2 X 150 hk Ford Mercraft 19.5 knopWellcraft Excel 26SE V8 Starpowr 7,3 IDI 270Hp(270hk) 37 knop.Firmanavn: Motordeler.com Link to post
Roger jo Svart 3.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 3.Juni.2009 (redigert) To forslag............. Det går fint å kople sammen to tanker. Får de samme høyde (toppen av tanken) er det best med egen fylle stuss. Og du kan kople de sammen med kran og et T-tykke så du ikke mister dreneringen og kan sjekke tankene hver for seg for vann/slam. Lufting fra toppen av begge tankene (tank til tank, med fall til brgge tanker) Skal den nye ikke ha fylle stuss bør den stå mellom topp og bunn av den gamle. Da må du ha lufting fra toppen av begge tankene (tank til tank, med fall til brgge tanker) Og du kan kople de sammen med kran og et T-tykke fra dren på den gamle tanken, til bunn på den nye,,for da har du fremdeles dren for å drenere ut vann/slamm. Bakdelen vil bli det vil ta lengre tid å fylle opp tankene (den nye blir utjamnet med dreneringen til den gamle og den er vel tynn ( liten diameter.) Redigert 3.Juni.2009 av roger-jo (see edit history) Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.