Thorris Startet 1.Juni.2009 Link til dette innlegget Startet 1.Juni.2009 Hei! Har en windy 23 fc med vp 200d og 280 drev. Sesongen åpnet med at vannpumpa røyk og da jeg fikk bytta denne skulle jeg starte motoren men det var såvidt startmotoren gikk rundt. pluss at det kom en rar lyd som jeg ikke har hørt før. (ikke lyden av lite strøm) Fikk inntrykk av at noe hindret motoren i å gå rundt? Motoren går fint å dra rundt manuelt og det er nok av strøm på batteriene. Så legger jeg merke til at det har begynt å lyse på instrumentpanelet for tilten av drevet. Denne tiltfunksjonen har aldri virket før og aldri lyst før. Drevet var bundet opp for sjøsetting hvis det kan ha noe innvirkning.. Spørsmålet mitt er vel om denne tiltfunksjonen kan ødelegge for startinga? irriterende at denne lampa aldri har lyst før men begynte å lyse samtidig som startmotor "døde". Startmotoren er også ganske ny (3 år gammel) og ser veldig fin ut. Startmotoren fungerte helt fint før bytte av vannpumpa så jeg skjønner ikke helt hva som kan være galt? Noen tips til feilsøking? Sitér dette innlegget Link to post
nroo7 Svart 1.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 1.Juni.2009 hei jeg har 280 drev men jeg har bensin motor der har ikke tilt på drev noen ting med start og gjøre iallefall, vet dette for jeg startet den med drevet oppe i dag, syntes den lagde litt rar lyd hehehe Sitér dette innlegget Link to post
Thorris Svart 1.Juni.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.Juni.2009 Det er bensinmotor i min også 5liter v8. Vi fikk starta motor med drevet bundet opp. men lyset for tilten har aldri lyst før. nå lyser det samtidig som startmotor ikke går og det går jo noen ledninger mellom startmotor og den tiltboksen gjør det ikke? Sitér dette innlegget Link to post
nroo7 Svart 1.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 1.Juni.2009 tør ikke svare 100% på dette da jeg ikke egentlig har kikket på det men varsel lampe er der for og si fra att drev står oppe. Volvo sier att vi kan kjøre med drev tiltet opp i 15 sekunder ved grunt vann så trur ikke dette har med start og gjøre. sjekk alle tilkoblinger til motor spesielt jord Sitér dette innlegget Link to post
JonnyBoy Svart 1.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 1.Juni.2009 Vet ikke hvordan Volvo har det, men hos meg skal ikke motor kjøres eller startes hvis drevet er tiltet opp. Grunnen er at det blir veldig skarp vinkel på drivknuten, og det blir stygge (og dyre) lyder når skinkene på hver knutehalvdel kommer borti hverandre. Mulig noe sånt kan skje på din motor også, at drivknuten har kilt seg og dermet ikke tillater at motoren tørnes rundt?? Sitér dette innlegget Marex 280 Holiday / Yanmar 4LH-DTE 165hk Marex 2300 Gambler / BMW D530 TA-Z Marine Diesel Link to post
nroo7 Svart 1.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 1.Juni.2009 Vet ikke hvordan Volvo har det, men hos meg skal ikke motor kjøres eller startes hvis drevet er tiltet opp. Grunnen er at det blir veldig skarp vinkel på drivknuten, og det blir stygge (og dyre) lyder når skinkene på hver knutehalvdel kommer borti hverandre. Mulig noe sånt kan skje på din motor også, at drivknuten har kilt seg og dermet ikke tillater at motoren tørnes rundt?? startet min istad med drev helt oppe ingen lyder annet enn eksos, og han sier att den turner fint for hånd så tror med vekt på tror ikke det er dette, Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.