Jump to content

Båtutstyr fra USA - forsendelse

Rolf

Recommended Posts

Har studert diverse nettebutikker i USA. Prisene og dagens dollarkurs gjør at det frister å handle derfra. Men så det slik at mange av dem ikke driver 'international shipping' og da sitter man der med lang nese. Har funnet noen som kan ordne internasjonal forsendelse via USPS, det amerikanske postverket (ikke UPS, kurerfirmaet). Har hørt at USPS har dårlig forbindelse med Norge og at det tar veldig lang tid? Noen som  har prøvd?

Ellers finnes det vel også andre ordninger, husker ikke hva disse kalles. Dette går vel på at

man ordner seg en US addresse hos et transportfirma som mottar varene og så videresender disse til den norske mottager. Noen som har mer info om dette og kan anbefale noen?

Rolf

som trives best med Sommer, Sol og Sørland

"Seier venter den, som har alt i orden - held kalder man det. Nederlag er en absolutt følge for den, som har forsømt at ta de nødvendige forholdsregler i tide - uheld kaldes det" 

Roald Amundsen

http://www.magnum.no/

Sjekk denne adressen.

Her oppretter du en adresse som varene sendes til fra forhandler. Med noelunde faste intervall blir varen sendt hjem til deg. Prisene innbefatter frakt og fortolling. Mener at prisene er basert på div. vektklasser.

bmo

Teori er når man vet alt og ingenting stemmer.

Praksis er når alt stemmer, men ingen vet hvorfor.

Praksis og teori forent: Ingenting stemmer, alt fungerer og ingen vet hvorfor.

Hei, Rolf!

Dersom du sender angjeldene nettbutikk(er) en mail og spør dem, så vil jeg tro at noen allikevel vil ta på seg å sende sakene. En annen ting er at frakten kanskje kan bli vel høy dersom firmaet ikke har noen avtale med transportør. Generelt må man ta hensyn BÅDE til prisen og transportkostnadene. De med LITT dyrere prisere har gjerne en god del billigere

frakt. Ellers kan eg anbefale slutten av Juni til litt ut i Juli som den beste tiden å handle på. Da virker det som om kapasiteten hos transportør her til lands kan være så sprengt at de "glemmer" å momsfortolle varene. Har spart en del flak på dette....

Har ikke prøvd å ordne transport selv, og vet ikke om jeg heller ville ha prøvd dette.

mvh

Pelle

Jeg undersøkte litt for en tid tilbake (på Nettet) muligheten for å handle fra ulike leverandører i USA som i utgangspunktet ikke selger/sender til Norge/Europa osv. I så fall er en mulighet å opprette konto hos en norsk speditør med avtale med en (eller flere) amerikanske speditører. Du benytter i såfall adressen til den amerikanske speditøren som leveringsadresse i US og så besørger denne videreforsendelse til Norge. Hvordan dette egentlig gjøres i praksis vet jeg ikke, ei heller hva noe slikt vil koste. Jeg kom til at for noen småhandler så var dette ikke aktuelt for meg, men om jeg skulle ha begynt med import av ett eller annet i stor skala så hadde det nok vært et must.

http://www.magnum.no/

Sjekk denne adressen.

Her oppretter du en adresse som varene sendes til fra forhandler. Med noelunde faste intervall blir varen sendt hjem til deg. Prisene innbefatter frakt og fortolling. Mener at prisene er basert på div. vektklasser.

bmo

Magnum sitt konsept er ganske glimrende. Du får en postboksadresse i New Jersey og all post som dukker opp der blir videresendt til din hjemmeadresse. Du må booke pakken, dvs angi avsender og pris pr pakke inkludert frakt til NJ. Ikke så dyrt men ulempen er bare at det tar tid, gjerne 4-5 uker.

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram

If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle.

Guest gatao

Har bra erfaring med å handle på nettet, og kan ambefalle et englesk nettbutikk som har meget god service med lave priser på eletronik. http://www.jgtech.com/index.htm

Kjøpte en Silva S15 VHF som jeg fikk ikke registrert ved Post og Teletilsynet, og måte derfor returnere VHF og få en av di nyeste (serienummer 0400001) hvor feilen er rettet.

JG Tech kontaktet SILVA UK, og ordnet det helle.

Gatao

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...