Ole Olsen Startet 1.Juni.2009 Link til dette innlegget Startet 1.Juni.2009 Hei Har en Albin 022 som går som ei klokke, men ikke bakover .. Når jeg skyver spaken forover, går den forover. Midt stillingen fri fungerer også. Men når jeg drar spaken mot meg for å reversere, begynner den å gå framover igjen... Noen her inne som har erfaring med slike motorer?? Sitér dette innlegget Link to post
sigmundh Svart 1.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 1.Juni.2009 Jeg hadde en Albin en gang hvor det samme skjedde, men de t var på en dieselmotor, mener å huske at den het AD 21, men det er jeg ikke sikker på. Den motoren jeg hadde, hadde en fjærgearkasse. Den fungerte slik at når jeg slo bakk, gikk en tapp ned og tok tak i fjøren slik at rentingen på kassa snudde. Denne tappen hadde årenes løp blir slitt og nådde ikke lenger ned til fjæra. Dermed gikk den forover også når jeg la inn bakken. Vet ikke om det samme kan ha skjedd hos deg? Sitér dette innlegget Link to post
Ole Olsen Svart 2.Juni.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.Juni.2009 Ligner veldig på problemene jeg har med min motor. Hadde av selve armen som wieren kommer inn på pluss lokket som sitter over disse tappene. Viste seg at da båten gikk ned å fyltes med sjøvann, hadde det kommet vann inni her også. Var en del rust på både tappen for bakk og den lille armen som går til nøytral tappen. Fjernet så mye jeg kunne av dette, å satte alt inn med 566. Får se om den kansje har kommet seg til i morgen. Om ikke får jeg krype til korset å kjøpe meg en ny. Snakket med Fors marin i Gøtebor, å dem hadde alt av deler til motoren. Sitér dette innlegget Link to post
sigmundh Svart 3.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 3.Juni.2009 Det kan jo hende at det går ann å legge en liten sveis på tappen og så slipe den til slik at den passer? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.