Terkel Startet 1.Juni.2009 Link til dette innlegget Startet 1.Juni.2009 noen som vet ? er en båt jeg vurdere og kjøpe, men jeg trenger eventuelt henger. Eier visste ikke hvor tung den var! Sitér dette innlegget Link to post
Brodern Svart 1.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 1.Juni.2009 Er det HT eller DC utgaven ? Min båt er oppgitt til 400kg, kun båt. Jeg har 90HK på min. Den veier ca 150kg. Så kommer bensintank, batteri, dregg, ting og tang. Så det er bare å begynne å regne :) Og det evinnelige tjaset om vann i dobbeltskroget. Har den det blir den jo tyngre. Jeg har balja mi på en Tiki BT 700 med 750kg totalvekt. Litt snøtt antagelig med 564 kg´s nyttelast, men det holder. Hengeren tar båt opptil 18ft Har du bilde av båten du har lyst på? Sitér dette innlegget Føkk deg... Link to post
Terkel Svart 2.Juni.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.Juni.2009 http://www.finn.no/finn/boat/object?finnkode=14460709 her er båten jeg skal se på i dag... har en ca deal med eier og håper på og bli enige i dag! men er jo nødt til og kalkulere en henger inn i regestygget og har sett på en slik henger du har, tror det skal gå akkurat! hengeren vil for det mest bli brukt til opplag og til\fra service.. ikke ferieturer osv. Sitér dette innlegget Link to post
Brodern Svart 2.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 2.Juni.2009 Er det 98 modell den motoren ? Blitt høye priser på disse båtene. Jeg ga en god del mindre for min, eldre motor da (men lik) Sitér dette innlegget Føkk deg... Link to post
Terkel Svart 2.Juni.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.Juni.2009 jada, det er en 98modell, derav prisen. Har hatt en nesten lik, bare 16fot med en eldre motor. og jeg liker det skroget veldig bra, men er ikke lenger så tilhenger av de gamle motorene. Har vært mye skruing og lite kjøring Sitér dette innlegget Link to post
Brodern Svart 2.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 2.Juni.2009 89 og 98 er identiske da, bortsett fra alder og kosmetisk utseende :) Og sikkert litt annet småfiks, men ellers like :) Sitér dette innlegget Føkk deg... Link to post
Terkel Svart 2.Juni.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.Juni.2009 og ikke minst 10 års misshandling:) regner med at oljetanken og sysemet er bra og. så slipper jeg og blande 2% rett i tanken.. Sitér dette innlegget Link to post
Brodern Svart 2.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 2.Juni.2009 Ja det er klart at 10 år er en vesentlig forskjell. Men hvis timene ikke er for mange har det kanskje ikke altfor mye å si. Men for all del, 10 år er mye uansett :) Du prøvekjører vel ? Sitér dette innlegget Føkk deg... Link to post
Mouche Svart 2.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 2.Juni.2009 Hvor lenge kan man sånn grovt sett i gjennomsnitt regne med at en påhenger vil vare? Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
Terkel Svart 2.Juni.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.Juni.2009 (redigert) tja si det.. har vært borti fryktelig mye dårlig av de fleste årganger... så vil nok tro at service og vedlikehold har en del og si, samtidig som det er en eier som "kjenner et faresignal" og ikke bare kjører til det stopper. hadde akkurat en 82mod mercury 80 hk her som jeg ikke fikk til og gå speiselt bra, men den hadde 9,5 i komp!! så er nok liv laga for den. samtidig som jeg monterte en 77mod evinrud 85hk på en nordkapp 16 som jeg solgte.. den motoren var i knallform og gikk som en rakett. lenge siden jeg har sett en 2-takt gå så pent på tomgang! Det var en V4 Redigert 2.Juni.2009 av Terkel (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Terkel Svart 2.Juni.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.Juni.2009 var og kikket på den i dag, motoren er ettop satt på båten, og instumenter var derfor ikke koblet til , var også gjort en reprasjonsjobb under båten av en proff støper, men jeg ynes det så litt løent ut. selger forlangte 45000.- noe jeg synes var litt mye med de manglene.. men men Sitér dette innlegget Link to post
Brodern Svart 2.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 2.Juni.2009 Det spørs jo hvorfor den er reparert. Har det kommet vann inn sliter du med vekta på båten. Jeg ga 25000 for min båt, og det synes jeg var en bra pris. Sitér dette innlegget Føkk deg... Link to post
Terkel Svart 2.Juni.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.Juni.2009 skade har vært under, har nok vært litt vann inne, men det er ikke skum i denne, så det burde ikke være noe problem. ligger en del nordkapp 17 ute på nettet, men nessten alle er HT utgaven, og med enten B20 innenbords eller alt for liten påhenger. mitt behov er Dc varianten med en litt større påhenger tror jeg. synes påhenger er enklere vedlikehold og mindre feil enn innboard. samt at jeg er glad når det nærmer seg 40knop :) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.