Jump to content

vekt på nordkapp 17 med 90hk ? 1979mod

Terkel

Recommended Posts

Er det HT eller DC utgaven ?

Min båt er oppgitt til 400kg, kun båt. Jeg har 90HK på min. Den veier ca 150kg. Så kommer bensintank, batteri, dregg, ting og tang.

Så det er bare å begynne å regne :)

Og det evinnelige tjaset om vann i dobbeltskroget. Har den det blir den jo tyngre.

Jeg har balja mi på en Tiki BT 700 med 750kg totalvekt. Litt snøtt antagelig med 564 kg´s nyttelast, men det holder. Hengeren tar båt opptil 18ft

Har du bilde av båten du har lyst på?

Føkk deg...

tja si det.. har vært borti fryktelig mye dårlig av de fleste årganger... så vil nok tro at service og vedlikehold

har en del og si, samtidig som det er en eier som "kjenner et faresignal" og ikke bare kjører til det stopper.

hadde akkurat en 82mod mercury 80 hk her som jeg ikke fikk til og gå speiselt bra, men den hadde 9,5 i komp!! så er nok liv laga for den.

samtidig som jeg monterte en 77mod evinrud 85hk på en nordkapp 16 som jeg solgte.. den motoren var i knallform og gikk som en rakett.

lenge siden jeg har sett en 2-takt gå så pent på tomgang! Det var en V4

Redigert av Terkel (see edit history)

skade har vært under, har nok vært litt vann inne, men det er ikke skum i denne, så det burde ikke være noe problem.

ligger en del nordkapp 17 ute på nettet, men nessten alle er HT utgaven, og med enten B20 innenbords eller alt for liten påhenger.

mitt behov er Dc varianten med en litt større påhenger tror jeg. synes påhenger er enklere vedlikehold og mindre feil enn innboard.

samt at jeg er glad når det nærmer seg 40knop :)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...