Jump to content

Ikke kast flytetau i sjø. Se resultat.

nives

Recommended Posts

Litt fustrasjon som må ut :nonod:

Under passering av Feste i dag, fikk eg plutselig litt extra og dra på og skjelving i båt/Drivverk.Se bilder:

p6010043.jpg

p6010045.jpg

Hvordan dette har skadet indre propell,lurer eg meir på? Må ha vert ei sprekk eg ikkje oppdaget før sjøsetting?

Heldigvis lå det et par propeller ombord, fra forige eiger, med større stigning,(A4-A7) men kom meg heim med dei da etter propellskifte i ved kai på Feste.

Var masse båter som passerte samtidig, så var det meg som trakk det korteste strået i dag, Kunne nok skjedd med hvem som helst av fleire hundre båter som passerte området i dag.

Redigert av nives (see edit history)

Erfaringen vokser proporsjonalt med antallet ødelagte apparater.

I believe in only one thing: liberty, but I do not believe in liberty enough to want to force it upon anyone.

– H. L. Mencken

Jeg fikk et tilsvarende tau i propellen i dag; det hang i en bøye til noe fiskeredskap som jeg var en båtlengde unna i svensk farvann i Sekken. Heldigvis ingen skade, og jeg fikk det løs uten å måtte gå i vannet (tolv grader), men jeg lurer på hvordan det hadde kommet seg dit, for bøya var merket med navn og adresse fra Norge.

Men flytetau var det; grønt og flisete.

Jan, Hvaler. Båter: 1977-2016 kano; 1987-1994 Nidelv 24; 1994-2009 Hvalerskøyte 29'; 2008 -- Winga Princess; 2016 -- kajakk

Eineste realistiske middel, er nok å få montert taukuttere. Det finnes iallefall til akslingbåter. (har hatt på tidligere båter)Har tidligere snakket med Volvoverksted om dette, og det blei påstått at dette ikkje lenger finnes til drev?

Kunne godt tenkt meg å montere dette om sånt finnes, selv om eg fårhåpentligvis har brukt opp uflaks for en stund.

Et lite sidespor. Det var mens eg lå på feste, eksemplarisk fartstilpassing på båter som passerte Feste. Må innrømme eg kvidde meg litt for propellbytte i "motorveien" mellom Bergen og Sogn. Er ikkje alltid ein opplever dete, når en ligger her :)

Redigert av nives (see edit history)

Erfaringen vokser proporsjonalt med antallet ødelagte apparater.

I believe in only one thing: liberty, but I do not believe in liberty enough to want to force it upon anyone.

– H. L. Mencken

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...