palmatta Startet 1.Juni.2009 Link til dette innlegget Startet 1.Juni.2009 Har en snekke med iveco 72 hk,gearet vet jeg ikke hva heter..(iveco det også kansje?) Men uansett, så trenger jeg nytt oljefilter da det gamle lekker. Problemet er at jeg aner ikke hvilket filter jeg skal kjøpe, eller hvior?(bor i Bergen) se vedlagt bilde: På filteret står det "crossland oil filter 471" hvor får jeg tak i et slikt filter? Regner med at man kan kjøpe det på baatbutikk en plass? Takker for alle svar! Kommentar fra moderator:Emnetittelen er endret, var opprinnelig hvilket oljefilter er dette? . For mer informasjon, se 'Regler for Åpent Forum' Sitér dette innlegget Link to post
Skipper Båtløs Svart 1.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 1.Juni.2009 Om du har alle detaljer om motoren...kan du gå til en vilken som helst forretning som selger filter uansett merke....de har kataloger for de fleste motorer Sitér dette innlegget Link to post
SvartRøyk Svart 1.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 1.Juni.2009 Har vært borti tilsvarende men fikk beskjed om at filter ble erstattet med "dummyfilter" uten innmat eller endelokk som ikke har noen filtereffekt. Var visstnok ikke behov for filter på gearet tydeligvis. Siden det har rustet hull i ditt må du vel få tak i noe som erstatter det gamle ja.... Sitér dette innlegget Link to post
ford4fun Svart 2.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 2.Juni.2009 purolator MF 6105 fram PH2954 Sitér dette innlegget Link to post
M/S Bastard Svart 2.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 2.Juni.2009 Gearet er ett Prm Newage. Kan ligne på geaeret mitt, som er Prm 140 Sitér dette innlegget Link to post
palmatta Svart 2.Juni.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.Juni.2009 Kjempeflott.Ser at det er nioen som nevner purolator mf6105 og fram ph2954.Dette sier meg ingenting. Er dette navn på filter som jeg kan spørre etter? Hvor er mest sannsynlig at jeg får tak i slike filter i bergensområdet? Noen som vet hvor mye olje som skal fylles på denne gearkassen? Fyllte en halv liter, men ser ut som det er ganske tomt oppi der... Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 2.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 2.Juni.2009 Har du ikke peilepinne på gearet? Sitter normalt i påfyllingslokket. Mener det går 1,5 til 2 liter på dette, og oljen skal skiftes hvert år! Filtre får du tak i hos en filterforhandler (rimeligvis), f.eks disse Parts A/S. Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
palmatta Svart 2.Juni.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.Juni.2009 Var ute på SAAB en, og fikk beskjed om at det ikke trenges filter på disse gearkassene.Takket være M/S Bastard fant jeg ut at gearet het prm, og da fant de ut resten på saab! Uten dette forumet så kunne dette blitt vanskelig! Takker og bukker! Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.