Draco-fan Startet 1.Juni.2009 Link til dette innlegget Startet 1.Juni.2009 Hei. Har akkurat registret meg på baatplassen.no. Nyttig å ha et fora man kan spørre i, og lese om andres erfaringer med båt. Kan noen si meg hvor mye olje det skal fylles på drevet Volvo Penta AQ 145. Jeg lurer på om det kan stemme med ca 1,5 liter. Sitér dette innlegget Link to post
Draco24styling Svart 1.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 1.Juni.2009 Er det et 280 drev du har,så er det 2,6l Husk vanlig motorolje på sp og gearolje på dp Sitér dette innlegget Norske båter er best! Link to post
Draco-fan Svart 1.Juni.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.Juni.2009 Jeg er litt grønn når det gjelder drev. Hvordan kan jeg vite at det er eventuelt 280 drev? Kan du gi meg en leksjon? Sitér dette innlegget Link to post
Draco24styling Svart 2.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 2.Juni.2009 Har du hydrailisk trim (290)på drevet eller elektromekanisk løft(280) evt legg inn et bilde av drevet ditt Sitér dette innlegget Norske båter er best! Link to post
Draco-fan Svart 2.Juni.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.Juni.2009 Da har jeg 280 drev. Saken er den at trim ikke virker. Men jeg har trim-flaps. Men jeg bør reparere powertrimen min, kjekt å ha på grunt vann. På Sea Sea solgte de meg vanlig motorolje til drevet mitt. Det du forkorter som sp og dp er vel type propell eller? Sitér dette innlegget Link to post
Birchwood 320 Svart 2.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 2.Juni.2009 En propell (SP) 2 stk propeller (DP) Sitér dette innlegget Fjord 27 AC TMD40 Birchwood 33 Classic 2 X 150 hk Ford Mercraft 19.5 knopWellcraft Excel 26SE V8 Starpowr 7,3 IDI 270Hp(270hk) 37 knop.Firmanavn: Motordeler.com Link to post
princess32 Svart 2.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 2.Juni.2009 Når du fyller på olje på dette drevet åpner du det store lokket på drevet. (Det samme lokket du åpner for å feste gearwieren). Da har du en stor skrue på høyre side. Åpne denne og fyll til det renner over. Da har du rett nivå på peilepinnen som sitter på toppen av drevet. Vanlig 15w-40 olje. PS: åpne peilepinnen mens du fyller, da får du ut luften. Sitér dette innlegget Link to post
Draco-fan Svart 2.Juni.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.Juni.2009 Takk for svar. Jeg er klar over den store skruen på høyre side, men visste ikke at man skulle fylle til det rant ut der. Fint. Men saken er den at jeg ikke har lykkes med å skaffe verktøy for å skru opp denne skruen. Ukurrant etter hva jeg kan forstå, umbrako 9 mm?? Finnes ikke tror jeg. 10mm blir for stor, og 8mm for liten!! Snakker vi om spesialverktøy eller?? Noen som vet? Jeg har tynet ned olje i peilepinne-hullet. Ha ha. Må ha toldmodighet. Sitér dette innlegget Link to post
Draco24styling Svart 2.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 2.Juni.2009 Umbrakoene på drevet er tommer, Sitér dette innlegget Norske båter er best! Link to post
Draco-fan Svart 2.Juni.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.Juni.2009 Takk takk! Da må jeg løpe å kjøpe, for det er ikke gøy å tyne olje ned i det lille hullet! Propellen min er ganske herpa. Hvor mye herpa kan den være før det går utover komfort, og ikke minst fare for at aggregat kan ta skade? Er det lurt å rette bladene med hammer og ambolt? Må det sveises ved mindre sprekker? Sitér dette innlegget Link to post
Draco24styling Svart 2.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 2.Juni.2009 Er den skadet! kjøp en ny, koster ikke allverden til disse dreva Sitér dette innlegget Norske båter er best! Link to post
Draco-fan Svart 2.Juni.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.Juni.2009 Sier du det. Vet du ca pris? LA-SA på Skøien har vel. Skal man kjøpe i stål koster det vel litt... Sitér dette innlegget Link to post
princess32 Svart 2.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 2.Juni.2009 Kjøpte en ny propell til drevet mitt en gang for to tre år siden hos Maritim. Jeg har en high speed propell. Litt lengre boss (aksling). Betalte vel en 3000 for den. Mye å spare på ny propell, bedre fart, mindre vibrering, lavere forbruk og ikke minst mindre slitasje på drevet. Sitér dette innlegget Link to post
Draco-fan Svart 2.Juni.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.Juni.2009 Takk princess. Jeg får investere i ny propell. Sitér dette innlegget Link to post
Seacrest Svart 2.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 2.Juni.2009 Skal du ha ny propell sjekk priser her , kjøpte propell til mitt alpha one drev, er veldig fornøyd... Mvh Rune Sitér dette innlegget Link to post
Draco-fan Svart 2.Juni.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.Juni.2009 Takk for fin link, Rune. Det var mer som var interessant der. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.