Jump to content

Olje-nivå drev Volvo Penta AQ 145

Draco-fan

Recommended Posts

Når du fyller på olje på dette drevet åpner du det store lokket på drevet. (Det samme lokket du åpner for å feste gearwieren). Da har du en stor skrue på høyre side. Åpne denne og fyll til det renner over. Da har du rett nivå på peilepinnen som sitter på toppen av drevet. Vanlig 15w-40 olje. PS: åpne peilepinnen mens du fyller, da får du ut luften.

Takk for svar. Jeg er klar over den store skruen på høyre side, men visste ikke at man skulle fylle til det rant ut der. Fint. Men saken er den at jeg ikke har lykkes med å skaffe verktøy for å skru opp denne skruen. Ukurrant etter hva jeg kan forstå, umbrako 9 mm?? Finnes ikke tror jeg. 10mm blir for stor, og 8mm for liten!! Snakker vi om spesialverktøy eller?? Noen som vet? Jeg har tynet ned olje i peilepinne-hullet. Ha ha. Må ha toldmodighet.

Takk takk! Da må jeg løpe å kjøpe, for det er ikke gøy å tyne olje ned i det lille hullet! Propellen min er ganske herpa. Hvor mye herpa kan den være før det går utover komfort, og ikke minst fare for at aggregat kan ta skade? Er det lurt å rette bladene med hammer og ambolt? Må det sveises ved mindre sprekker?

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...