Jump to content

Yanmar 4JH-DTE, problemer med att stope motoren

Heinz

Recommended Posts

Hei

Jag har en Yanmar 4JH-DTE og klarar inte stænga av motoren.Pressa den røda knappen uten att den reagera.Kann nån hjælpa mig?

Hei , jeg anbefaler at du ser på wiringsskjema, og ta frem et ohmmeter og måler fra kontakten deg frem til struperelais, det er vel slik det heter? Slik er det ihvertfall på Volvomotorer. Når det relai' ikke fungerer koster det det nok en del å få tak i en ny en. Så derfor er det viktig at du sjekker først at det ikke er kontaktproblemer el lg.

mvh

Heinz fra Lank-Latum

Takk før tipset.Prøvde idag igen for att testa om det bara sker med kallt eller warm motor(såg på forum att nån hade ett liknande problem med bara warm motor)

Av og till gikk det attstrupa motoren av og till inte.Så det ær møligens ett kontaktfehl vill jag tro .Skall prøva med ohmmeter.

Mvh Heinz

Hei igjen , jeg har lastet ned et PDF-dok på 335 sider for denne motoren , hvis du ikke har den kan jeg sende deg den. der finner en solenoid som det heter på side 18/335.

Jeg har den fått lastet ned, Hvis du vil ha den må du ta kontakt eller jeg kan klippe ut den siden du trenger. Eller du går til google og skriver (4lha service manual page) du får opp et dansk nettsted klikk på åpne i nytt vindu, velg (pluginn) da får du lastet ned. Den er på 4Mb.

Hilsen Lank

Jeg har skannet komplett servicemanual for denne motoren til PDF-format og den ligger på sagaforumet.com. Du finner den her

Lars H.

(admin Sagaforumet)

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...