kari1212 Startet 2.Juni.2009 Link til dette innlegget Startet 2.Juni.2009 I pinsehelga hadde kona mi og jeg gått i land på en øy ved Grebbestad i Sverige. Det var omtrent ingen folk på sjøen og det var flust av tomme øyer. Så kommer en Nimbus med 3 barnefamilier og går i land på "vår" øy. Vi reagerte litt på dette, selv om vi tok godt imot de nyankomne. Selv ville jeg aldri gått i land hvor andre var når det er hundre andre ledige steder rett i nærheten. Rett nok var det en sandstrand der vi var som ungene likte seg godt på. Det er også en håndfull sandstrender på andre øyer i rimelig nærhet. Er jeg en grinebiter (jeg var ikke uhøflig på noe som helst måte mot de nyankomne) som reagerer på dette? Jeg skjønner jo at om det er mye folk på sjøen så må man dele på plassen, men nå var det jo omtrent ikke folk på sjøen. Det var 6 voksne som gikk i land med 5 unger som kom. Når de går forbi oss hilser kun noen få av dem etter velkomsthilsener av typen "Endelig har sommeren kommet" og andre høflighetsfraser. Er det ikke vanlig å hilse i hvertfall? Hilsen Grumpy Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 2.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 2.Juni.2009 Høres ut til at du er en grinebiter ja... Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Miss Amalie Svart 2.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 2.Juni.2009 De valgte nok stedet fordi de likte stranda Og kanskje var de kjent med stedet og vant til å være der? Kanskje en av familiene var glad for å vise sine venner favorittplassen? Kan være mange gode grunner... til at nicket ditt er riktig Sitér dette innlegget Mitt prosjekt - Bygging av Mahogny - Triple Cockpit 22 fot https://baatplassen.no/i/topic/96443-prosjekt-nye-mahognybygg-i-fredrikstad/page-9 Link to post
Framtia Svart 2.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 2.Juni.2009 ja, etter mitt syn er det helt urimelig å forvente at andre skal velge en annen øy.... Sitér dette innlegget Framtia på AIS Seiling - den dyreste måten å reise gratis.... Link to post
Bjerknez Svart 2.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 2.Juni.2009 Jeg hadde nok tenkt som deg.... Men hadde ikke latt frustrasjonen gått ut over de besøkende. Hva man tenker er en ting.. men hvordan man egentlig oppfører seg er noe helt annet. Dem tenkte sikkert: "Ahh... f**n.. nå ligger det en båt der! Det driter vi i.... kanskje dem drar hvis vi legger til der" Kanskje derfor dem ikke hilste på deg også... ? Da vil jeg heller snu på flisa og heller anta at det var dem som var litt grinebitere. Jeg tror som sagt veldig mange tenker som deg... men de aller fleste greier alikevel og opptre høfflig. Sitér dette innlegget BÅT: 2008 Askeladden 535 Bowrider - Mercury Optimax 115HK. Ballistic stålpropell - Navmann 6500 Link to post
Khaoz Svart 2.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 2.Juni.2009 Kan vel helt greit fastslå at du er en ekte grinebiter i mine øyne. Du har på ingen måte noe mer rett på den fine sandstranda enn andre. Grunnen til at du ikke fikk de varme hilsningene du ønsket deg var kanskje at det skinte gjennom at du aller helst ønsket de nyankomne dit pepperen gror. Slik at du kunne få den fine stranda for deg selv... Sitér dette innlegget There are two choices in life-Take it or leave it Link to post
Enzo Svart 2.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 2.Juni.2009 Du er en grinebiter ja Sitér dette innlegget Link to post
Mouche Svart 2.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 2.Juni.2009 Men du skal få flere plusspoeng for din ærlighet! Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
Fru Jacobsen Svart 2.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 2.Juni.2009 Ja du er en grinebiter... og kanskje litt dum og egen også Sitér dette innlegget "Det hender ikke ofte, men kan dog slumpe - at nogen har til ansigt der andre har til rumpe" D1 Link to post
Vidar'n Svart 2.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 2.Juni.2009 Ja, du er absolutt en grinebiter.... Slike er ikke noe hyggelig å treffe ute en finværsdag Les å lær... Sitér dette innlegget Link to post
Renita Svart 2.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 2.Juni.2009 Hei, Grinebiter og egoistisk Sitér dette innlegget Link to post
hifo Svart 2.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 2.Juni.2009 jeg hadde tenkt nogenlunde likt som deg , men synes alikevel de har allverdens rett til å gå på land hvor det måtte passe dem.. Sitér dette innlegget dummeste jeg har hørt. Ikke OT-moderator. Link to post
hifo Svart 2.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 2.Juni.2009 Selv ville jeg aldri gått i land hvor andre var når det er hundre andre ledige steder rett i nærheten. ikke jeg heller... vil ofte anta at folk har mest lyst til å få være i fred , når de har lagt seg til på en øy og ikke i en havn. Sitér dette innlegget dummeste jeg har hørt. Ikke OT-moderator. Link to post
blacki Svart 2.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 2.Juni.2009 ikke jeg heller... vil ofte anta at folk har mest lyst til å få være i fred , når de har lagt seg til på en øy og ikke i en havn. Tydlegvis så er man en grinbitter om man tenker slik... Fyren sier jo bare hva han tenker. Ikke noe om at han faktisk var grinnbitter i praksis! Selv så går jeg på sjøen for å slappe av å ha mest mulig fred mange ganger. Litt gjensidig respekt er vist vannskeligt... Sitér dette innlegget Link to post
Kjetil1 Svart 2.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 2.Juni.2009 Du lever 500 år for sent. Du skulle hatt stort skip med kanoner og et stort fett flagg til å stappe nedi sanden, i det du proklamerer det nyoppdagede landet for ditt, og skyter alle andre som prøver seg, med kanonen din. Jeg forstår at du synes de kunne funnet en annen plass, dere har funnet et sted som er uforstyrret og fredelig, så dukker en hel koloni opp. Men kanskje de ikke var trygge på hvor man kunne komme greit i land, og tok en safe en, ved å legge seg der de så andre hadde fått det til. Men å være høflige kunne de kostet på seg... Kjetil S Sitér dette innlegget Citroen DS. If I have to explain, you wouldn't understand... Link to post
HC74 Svart 2.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 2.Juni.2009 Hvor stor må evt en øy være før jeg har lov til å gå i land der, dersom det alerede er mennesker på øya?? mvh HC Sitér dette innlegget Link to post
Balle Klorin Svart 2.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 2.Juni.2009 Hvis du mener alvor med dette innlegget (noe jeg betviler), så oppførte du deg helt klart som en grinebiter og en naiv egoist. Jeg regner med at du fikk et snev av sjøsyke og mistet dømmekraften, for du er sikkert en hyggelig fyr under andre omstendigheter Sitér dette innlegget Link to post
VannTro Svart 2.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 2.Juni.2009 (redigert) Når jeg finner/har funnet ett fint sted forventer jeg ikke å få ha det for meg selv. Andre finner samme stedet eller kan ha funnet det tidligere. Dessuten er en båt som ligger intill ei øy et tegn på at det fint går an å legge til der, det ser andre. Selv synes jeg for øvrig det er bare hyggelig med selskap, men man bør ikke legge håndkledet rett ved siden av mitt på berget. Det er noe som heter intimsfære og for min del er den 20-30 meter om det er god plass på stedet. Båten skal heller ikke ligge så tett at fendring er nødvendig hvis det er rett mot berget og ikke brygge på stedet. Redigert 2.Juni.2009 av VannTro (see edit history) Sitér dette innlegget Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk. Link to post
xbox Svart 2.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 2.Juni.2009 Jeg synes ikke du er en grinebitter Sitér dette innlegget Link to post
rover Svart 2.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 2.Juni.2009 (redigert) Jepp, så absolutt grinebiter. Kanskje du skulle kjøpe campingvogn, og legge deg fast en plass men spikertelt osv..... Det er der grinebitere vanligvis samles.....:-))) Og, forsvarer reviret sitt. Redigert 2.Juni.2009 av rover (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
kari1212 Svart 2.Juni.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.Juni.2009 (redigert) Ser ut som om jeg er en grinebiter, og mulig jeg er det. Men det hører med til historien at de la båten helt inntil min, uten bruk av fendere. Det var ikke så kraftig vind, men noe gnukking ble det jo. Ingen skader eller merker, men bør du ikke for syns skyld legge ut noen fendere? Helt enig at man ikke kan legge beslag på øyer eller gode steder for seg selv, men det er jo greit å ikke legge seg 10 meter unna de som er der fra før. Var en her som nevnt noe om intimsfære. Og jeg var faktisk veldig hyggelig mot de nyankomne. Ungene kom gående først og jeg snakket lenge med dem om bading og sommer før de voksne sure folka kom. Grinebitern Redigert 2.Juni.2009 av kari1212 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Enzo Svart 2.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 2.Juni.2009 Helt inntil din båt når du var alene på øyen og jeg regner med det var muligheter for å ligge andre steder på samme øy og ligge godt ? At noen motorbåter kommer og legger til og henger ut fendrene etterpå har jeg sett flere ganger , men man kan jo si fra og/eller fendre selv. Sitér dette innlegget Link to post
rover Svart 2.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 2.Juni.2009 Enig med deg angående fendere. Neste gang legger DU ut fendere, og på den måten viser at du er forberedt på å få besøk, på "den beste øya":-)) Fendring er helt nødvendig, også om det er blikkstille. Vet aldri når det kommer en bølge fra andre båter.... Sitér dette innlegget Link to post
VannTro Svart 2.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 2.Juni.2009 Her er uenigheten STOR. Om jeg ligger ved en øy(uten brygge) alene, legger jeg pokker ikke ut fendre i påvente av at andre skal komme å legge seg så nær at fendere er påkrevet. Ligger man med dregg akter og med tau mot berget får man sørge for at det er stor nok avstand til at fendre er unødvendig. Det kan bli såpass ruskete i uthavn at om man ligger så nær at det er behov for fendre så kan det gå ille om det blåser opp. Sitér dette innlegget Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk. Link to post
kari1212 Svart 2.Juni.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.Juni.2009 Det var flere steder å legge seg. Fra der vi lå kunne vi ikke se båtene. Jeg hørte kapteinen på skuta sa at de skulle legge ut fendere mot vår båt og regnet med at de hadde gjort det, men når vi skulle dra så jeg at det ikke var gjort. Uff nå klagde jeg fælt. Når det gjelder å okkupere steder for seg selv så føler jeg meg ikke som en grinebiter for jeg veit at jeg ikke var uhøflig på noe som helst vis, men jeg vet hva jeg selv tenker når jeg er ute og leter etter et sted å gå i land. Dersom det er mange steder ledig ville jeg aldri valgt det ene stedet der det var folk. Jeg ville følt at jeg trengte meg på, men kanskje jeg er en beskjeden grinebiter. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.