VannTro Svart 3.Juni.2009 Del på Facebook Svart 3.Juni.2009 Mariner er vel faset ut og Mercury er i hvert fall eiet av Brunswick. De eier sikkert også Quicksilver. Når det gjelder Tohatsu så er det et "jount venture selskap" med Brunswick, historien kan leses HER Sitér dette innlegget Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk. Link to post
Mouche Svart 3.Juni.2009 Del på Facebook Svart 3.Juni.2009 De fleste av Mercury-motorene du ser i Norge er laget av Tohatsu. http://www.tohatsunorge.no/om-tohatsu/index.html Loxkel er eneimportør av Tohatsu. Loxkel AS hører under samme paraply som Kellox AS. Kellox er som kjent Honda-importør. Tohatsu er japansk, produsert i Japan og teknplogisk utviklet i Japan, i allefall etter det jeg kan skjønne. Main shareholders er i allefall følgende selskaper: Mitsui Fudosan Co., Ltd. Asahi Mutual Life Insurance Co. Mizuho Bank, Ltd. President Mitsuru Kaneko Director / General Manager, Administration/Financial Department Hiroaki Yanai Director / General Manager, Marine Sales Department Hiroshi Wakabayashi Director / General Manager, Engineering Department Mitsuo Hirose Director / Plant Manager, Komagane/Saitama Tsuneo Tanaka Auditor Sadao Tsuruta Auditor Masayoshi Ueno Auditor Yutaka Sekine Høres veldig japansk ut etter det jeg kan skjønne! Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
VannTro Svart 3.Juni.2009 Del på Facebook Svart 3.Juni.2009 JA Mouche, Japansk selskap som samarbeider med Brunswick(Joint venture) Sitér dette innlegget Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk. Link to post
Alternes.. Svart 15.Oktober.2010 Del på Facebook Svart 15.Oktober.2010 bruttern din har nok desverre rett i sine påstander. firetaktere er slappe greier!! har kortere levetid, større service kostnader og dyrere deler. firetaktere skulle aldri vært introdusert som en erstatter for to takteren, heller et dårlig suplemang. Sitér dette innlegget KNS medlem Link to post
Jarl-Espen Svart 29.Mai.2012 Del på Facebook Svart 29.Mai.2012 Kan man "skru opp" en mercury 4 takt på samme måte som en 9.9 2 takt?? Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 29.Mai.2012 Del på Facebook Svart 29.Mai.2012 (redigert) slettet feilpost Redigert 29.Mai.2012 av ivar (see edit history) Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.