LM 605 Svart 3.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 3.Juni.2009 De fleste ulykker som har forekommet i forbindelse med at noen kjører på en stake, er vel stort sett ren villmannskjøring, i rus, midt på natta , eller en kombinasjon av dette. Hadde folk brukt vettet, holdt seg edru, eller ikke kjørt i alt for stor hastighet i mørket, så hadde vel stakene fått stå i fred. Sitér dette innlegget Link to post
Håp Svart 3.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 3.Juni.2009 Stakene står jo der p.g.a et skjær (båe, grunne) som ligger der. Snart må vel småholmer og skjær og flyttes, hvis ikke båtfolket klarer å styre unna? Burde være deformerbare skjær og grunner under de deformerbare stakene Sitér dette innlegget Link to post
Mouche Svart 3.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 3.Juni.2009 Men når man ser hvordan enkelte kjører bil, hvordan de overser advarsler om skarp sving og derfor kjører rett i svære fjellvegger, så skal vel ingen forundres over at denne kategorien "kjekkaser" tar uvanene med seg på sjøen - og da er det ikke lett å oppdage en liten jernstake på 2-3 meter . . . . Nå må du ikke glemme hva disse har måttet gjennomgå av opplæring, praktisk såvel som teroretisk, og det uten noen tilsynelatende effekt hvis jeg forstår deg riktig? Er du der kor det er ein kolsvart stake, er du gjerne i raud eller grønn sektor frå ei eller fleire lykter og, og dei er lette å sjå når det er mørkt. Listen med unntak til den regelen er, etter min erfaring, så lang at det hadde vært lettere å lage en liste ove de steder jeg ferdes hvor det du påpeker er rett. Jeg snakker da om jernstenger av ymse type, lengde, høyde osv boret fast i fast fjell på de mange skjær og grunner disse finnes rundt i skjærgården. Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
Frivakten Svart 3.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 3.Juni.2009 Er det ikke bare å fjerne de hersens stakene da hvis de er i veien og utgjør en trussel? Sitér dette innlegget VOR ÆRE OG VOR MAGT HAR HVIDE SEIL OS BRAGT D5L - SRC/VHF -SAR -NLS - Livbøyefadder Link to post
2nd Trikker'n Svart 3.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 3.Juni.2009 Værre er det jo med undervannsskjærene da Høh! Bare å plante mangrovetrær det. Kanskje man derfor burde påby båtførerprøven med praktisk prøve for alle?? Den er jeg med på! Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.