Milano Startet 3.Juni.2009 Del på Facebook Startet 3.Juni.2009 Godag. Sitter å drømmer igjennom Finn.no etter en praktisk familiebåt, og har kommet bort i Scand. Syns interiøret på dem er meget pent og de fremstår som ryddige og funksjonelle båter, noe jeg virkelig setter pris på. Men hva er egentlig hovedforskjellene på Baltic, Classic, Nordic og Tropic? Nautik forsvant da jeg vil helst ha en styrbord plassert førerposisjon. Finnes det konkurrenter som overgår Scand? Innerst inne vil jeg helst ha en italiensk båt, da jeg har en stor lidenskap der ifra, og om de lager like pene og gode båter som biler og mc`er, så bare kom med tips :) Vil helst ha noe som har en marsjfart på rundt 15 knop eller høyere :) Sitér dette innlegget Link to post
Capt'n Svart 3.Juni.2009 Del på Facebook Svart 3.Juni.2009 Jeg har selv en Tropic fra 2004. Er utrolig godt fornøyd. Helt passe båt for vår familie og bruk. Marsjer i 26-27 med alle seks familiemedlemmene ombord. Overnatting til alle. Spiseplass til alle. Kosekrok og plass for et slag monopol. Bra varmeapparat. Romslig motorrom. Godt sammenskrudd, ikke noe som skrangler selv etter fem år i sjøen. I forhold til andre merker på omkring 27 fot har den meget godt utnyttet plass og særdeles gode løsninger synes jeg. Den er brei og romslig. Noen vil kanskje savne dør ut til badeplatform, men vi elsker den store og sosiale buesofaen som enkel kan gjøres til en stor solseng som dekker hele det aktre området i cockpit. Tilkomsten til badeplatform er ikke noe problem med gode dollbord i hele båtlengden. Skroget er suverent. Tar sjøen "riktig" i alle situsjoner. Med last, uten last, i 6 knop og i 26 knop, i bølger og blikk, i rett kurs og i sving. Vel, det var en subjektiv vurdering da , men det blir lett det når man beskriver egen båt. Husk at eldre Tropic har midtmontert styreposisjon, jeg liker heller ikke dette. Så du må velge en som er såpass ny at styreposisjonen er plassert på styrbord side. Men både Baltic, Classic og Nordic har vel fast aksling? Tropic har drev. Det må du også ta med i vurderingen. Jeg er meget godt fornøyd med drev. Kan ikke si så mye mer om disse andre Scand typene, men du finner vel noen eksemplarer på finn.no som du kan sammenligne... Lykke til med båtvalg Sitér dette innlegget Vennlig hilsen Capt'n. Link to post
Milano Svart 3.Juni.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 3.Juni.2009 Takker for raskt svar :) La merke til dette med styreposisjon, og med en makssum på 450-500k så får jeg se litt på de andre. Men hva kjennetegner de forskjellige, siden de ser mildt sagt like ut, utenom noen andre interiørløsninger og detaljer? Takker for det, bra at du selv er fornøyd med din Scand =) Sitér dette innlegget Link to post
RSL Svart 3.Juni.2009 Del på Facebook Svart 3.Juni.2009 Hadde selv en Scand Classic 25´frem til i fjor høst og var veldig fornøyd med den. Den var fra ´82 og ble solgt for 170.000. Når jeg skulle bytte båt til en litt større så jeg lenge på Agder_840 og hadde veldig sansen for de. (jeg endte opp med en seilbåt på 34´i stedet og har ikke angret på det heller). Classic´n hadde bare 36HK, så den gikk ikke mer enn 6,5kn på marsfart, men det var mer enn nok til vårt bruk. Det eneste jeg kan sette fingeren på med classic´n er at alt var "nesten" stort nok. Savnet liksom 5-10cm rundt over alt. Sitér dette innlegget NestBest - Bestway 40, Oppegård båtforening Link to post
Ford2728TURBO Svart 3.Juni.2009 Del på Facebook Svart 3.Juni.2009 Hei! Har selv en Scand Nordic som jeg holder på å selge. Grunnen er ønske om en Scand Baltic(to fot syken) Jeg er veldig førnøyd med Nordicen og som familiebåt er det få som kan måle seg med den romslige løsningen. God sommer Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.