beauty of aqua Startet 3.Juni.2009 Link til dette innlegget Startet 3.Juni.2009 (redigert) jeg har nettopp byttet over til båt med diesel.tidligere da jeg hadde båt med påhenger sprayet jeg en dusj med noe wd 40 en gang i månden da dette ble anbefalt av mekanikkeren jeg brukte.' har dette noe for seg på en dieselmotor(vp kad 32)? i så fall,hva er det som er viktig å få med seg... eller kan det i værste fall virke mot sin hensikt? hva pleier dere og gjøre? Redigert 3.Juni.2009 av beauty of aqua (see edit history) Sitér dette innlegget mvh.beuty of aqua achilles 265, gh 11, wesling 16, bella 620 dc, sealine s25, Scand Atlantic 32 Link to post
Birchwood 320 Svart 3.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 3.Juni.2009 Da er CRC 666 mukje bedre.. Sitér dette innlegget Fjord 27 AC TMD40 Birchwood 33 Classic 2 X 150 hk Ford Mercraft 19.5 knopWellcraft Excel 26SE V8 Starpowr 7,3 IDI 270Hp(270hk) 37 knop.Firmanavn: Motordeler.com Link to post
beauty of aqua Svart 3.Juni.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.Juni.2009 å er det noe særlig forsjell på disse da? Sitér dette innlegget mvh.beuty of aqua achilles 265, gh 11, wesling 16, bella 620 dc, sealine s25, Scand Atlantic 32 Link to post
Grand Banks jr Svart 3.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 3.Juni.2009 Ut fra hva jeg har fått med meg er CRC666 bedre i maritime miljøer. Sitér dette innlegget Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO) Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B Link to post
Birchwood 320 Svart 3.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 3.Juni.2009 Min personlige mening uten noen tekniske papir for å bakke dette opp så er forskjellen eks Mercedes og Lada uten å fornerme noen som helst. Brukt denne 666 på påhengser og etter lang tid ser utstyret fortsatt nytt ut. Angriper ikke gummi og lakk. Der er vel en som er enda bedre men husker ikke hva den heter. Blir brukt av verksteder for påhengser osv. Sitér dette innlegget Fjord 27 AC TMD40 Birchwood 33 Classic 2 X 150 hk Ford Mercraft 19.5 knopWellcraft Excel 26SE V8 Starpowr 7,3 IDI 270Hp(270hk) 37 knop.Firmanavn: Motordeler.com Link to post
beauty of aqua Svart 3.Juni.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.Juni.2009 men ikke på diesel? Sitér dette innlegget mvh.beuty of aqua achilles 265, gh 11, wesling 16, bella 620 dc, sealine s25, Scand Atlantic 32 Link to post
Grand Banks jr Svart 3.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 3.Juni.2009 Hvor mye temperatur tåler den sprayen - dvs innholdet? Dieselmotorer kan jo bli ganske varme. Varmere enn bensin... (?) Sitér dette innlegget Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO) Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B Link to post
Birchwood 320 Svart 3.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 3.Juni.2009 Har brukt den masse på en 650 kubikk jetski(Vannskooter) 2 takter. Sprayet alt fra eksos til blokk. Gikk fint det. Sitér dette innlegget Fjord 27 AC TMD40 Birchwood 33 Classic 2 X 150 hk Ford Mercraft 19.5 knopWellcraft Excel 26SE V8 Starpowr 7,3 IDI 270Hp(270hk) 37 knop.Firmanavn: Motordeler.com Link to post
Smurph Svart 3.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 3.Juni.2009 WD40 løser vel ikke opp lakk? Jeg har brukt den får å få av taperester på parkett. Funket fint, det, og ingen merker på parketten etterpå Bruker den også som smøremiddel når jeg legger om dekk på motorsykkelen. Den forsvinner etter kort tid, så aldri noen problemer med at dekket slipper på felgen, selv når jeg kjøreroffroad med lavt dekktrykk Som generelt smøremiddel er egentlig ganske dårlig, og det er da heller ikke det den er laget for. WD40 ble opprinnelig utviklet for å beskytte USAs atomraketter mot korrosjon. Sitér dette innlegget Bundin er bátleysur maður Link to post
eysteind Svart 3.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 3.Juni.2009 crc 666 er vel en del tykkere og dermed meir langttidsvirkende. WD40 damper vekk.... Sitér dette innlegget Link to post
VannTro Svart 3.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 3.Juni.2009 (redigert) Nå er jo motorene i stor grad korrosjonsbeskyttet i utgangspunktet så jeg er mer opptatt av at elektronikken ikke skal svikte og da benyttes CRC 2-26 Elektro Redigert 3.Juni.2009 av VannTro (see edit history) Sitér dette innlegget Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk. Link to post
princess32 Svart 3.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 3.Juni.2009 Hva skal du bruke WD40 til på en dieselmotor??.. Jeg bruker mye WD40 på jobb og privat. Dette for å løsne muttere og bolter som har stått lenge. Sitér dette innlegget Link to post
slogmåken Svart 3.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 3.Juni.2009 Hei Jeg har brukt både 666 og wd40 om enannen, jeg personligkan ikke helt se den store forskjellen på disse to produktene. Jeg bruker dette på nær sagt alt teknisk, dieselmotor, påhengsmotor, el. anlegg osv...og med bra resultat. Jeg bruker fra tid til annen å dusje dieselmotoren med begge disse stoffene, alt etter hva jeg har for hånden, da gjerne mens motoren er litt varm. Jeg opplevde nylig at jeg hadde dårlig kontakt i en bryter bak instr. panelet mitt, dusjet wd40 bak hele panelet og etter noen dager virket ting som ikke virket før.:-) Jeg har brukt begge produkter i mange år og har da VELDIG god erfaring med dette, bruker det spesielt mye om høsten før vinteropplag. Hadde vært intressant å høre om noen klart vet forskjellen på 666 og wd40. Har ennå ikke opplevd å gjort noen som helst skade på verken el. anlegg eller teknisk, gummi e.l. med noen av disse produktene. Sitér dette innlegget Link to post
princess32 Svart 3.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 3.Juni.2009 WD40 er jo en type olje som også er fettløsende. Dette betyr at den ikke burde bli benyttet på steder der det skal ligge et lag fett. Prøv å spraye et lag med WD40 på et lag med smørefett. Eter en tid blir det bare klumper av det fine fettlaget. Siden stoffet er fettløsende er det greit å bruke på elektriske komponenter som sikringer. Siden elektisitet er magnetisk vil det ta til seg fettholdlige partikler i luften. Dette legger seg på flatene og vil etter en tid isolere kontakten. WD40 vil løse opp dette belegget slik at det blir kontakt igjen. Jeg ville personlig brukt noe CRC som er beregnet på elektro sidn dette er et tørrere produkt som fordamper fortere. WD40 er som sagt fint til å løse opp ting. Særlig olje og fett løser den fint opp. Så er den så tynn at den klarer å trenge ned mellom bolt å mutter for å fjerne rust rester og møkk mellom gjengene slik at det går an å få opp dritten. Sammtidig smører den. Jeg ville ikke brukt WD40 til å beskytte noe. Belegget vil bli fort borte, og vil derfor være en falsk trygghet. Sitér dette innlegget Link to post
Bearded Beast Svart 3.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 3.Juni.2009 http://en.wikipedia.org/wiki/WD-40 ja ser der gitt Sitér dette innlegget Link to post
Chris284 Svart 4.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 4.Juni.2009 WD40 er utmerket også som "startgass" på diesel motor ved startproblem på f.eks kalde dager. Sitér dette innlegget Chris Craft 284, 1988 mod. 2 x Mercruiser 4.2L 220hk diesel, Bravo 2, 100knop Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.