Ellbe Startet 3.Juni.2009 Link til dette innlegget Startet 3.Juni.2009 Hvis man skall begynne med å skaffe seg båtplass før man kjøper båt, så må man jo ha litt peiling på hvor bred plass man trenger. Hvis man f.eks. har en båt som er 325 cm bred - hvor bred plass skulle dere valgt da, for å ikke gjøre det altfor vanskelig å legge til? Er helt nybegynner jeg, så jeg har ikke peiling... Sitér dette innlegget Link to post
Fjordutsikt Svart 3.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 3.Juni.2009 Dette har vært diskutert tidligere. https://baatplassen.no/i/index.php?showtopic=47360 Sitér dette innlegget Link to post
Enzo Svart 3.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 3.Juni.2009 (redigert) Med en 3,25båt som har sitt bredeste midt på og litt i høyden så tror jeg nok en plass på 3,5meter kunne være ok men husk at en plass på f.eks 3,5 ofte er smalere da bredden somregel måles fra midt på utriggerne og da må du trekke fra gangveier osv. Min plass er 10x4,5meter men jeg har ikke mer enn 4,14m åpning , båten er 3,75bred og jeg har massevis av plass Redigert 3.Juni.2009 av Enzo (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Ellbe Svart 3.Juni.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.Juni.2009 Takk for linken! Nå vet jeg omtrent hvor stor plass jeg trenger! Sitér dette innlegget Link to post
CB. Svart 3.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 3.Juni.2009 Plassen jeg har på hytta til badebåten er på 3,5 men 3,18 netto til info. Sitér dette innlegget Sport og fritid M.W.Lem. Kano, kajakk, Sommer og vintersport Link to post
Mouche Svart 3.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 3.Juni.2009 Man må ikke glemme at de enkelte havner kan ha regler for dette! F.eks i Leangbukta så kan man i en båtplass på 3,5 meter ha en båt med max bredde 2,88 meter og på en 4,0 meter båtplass ha en båt på max 3,33 meter bredde. Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.