Yankee Startet 3.Juni.2009 Link til dette innlegget Startet 3.Juni.2009 Har opplevd noe jeg synes er veldig rart. Når båten ble startet opp nå i vår så drypper det gearolje fra gearwiren oppe ved overgangen på toppen av maifoilen. Når båten sviver så drypper det jevnt, men lite. Hvordan kan dette skje? Sitér dette innlegget Link to post
SeaRaymond Svart 3.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 3.Juni.2009 (redigert) Da har du vel en lekkasje der hvor "sleiden " for gearsjalitingen i drevet er, denne står i ett lukket kammer i drevet, lekker det olje ut i dette kammeret som skal være tørt vil det vel muligens også trenge olje inn i wirestrømpen og følge inn til motoren via denne, følg med på gearolje ekspansjonstanken, minker det her, har du trolig lekkasje på nevnte sted. Redigert 3.Juni.2009 av SeaRaymond (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Yankee Svart 3.Juni.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.Juni.2009 Uhh, ja der skal vel være en tetting ja. Vet du hvordan den kan byttes? Drevet må self av...... men skal der være tetning mellom sleiden og drevet da? må bunnen av drevet ut for å bytte den? Eller kommer man til den med å ta av lokket kanskje? Sitér dette innlegget Link to post
SeaRaymond Svart 3.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 3.Juni.2009 Usikker der gitt, la bare merke til dette da jeg hadde av mitt alpha gen2 drev, kommer til sleiden når du løsner de 6 muttrene og deler vertikalt, men tettningene skjenner jeg ikke til hvordan skiftes, påstår heller ikke hardnakket at problemet er dette, men er dette jeg tenker om oljen kryper opp gjennom wirestrømpen... Sitér dette innlegget Link to post
Yankee Svart 3.Juni.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.Juni.2009 Det som er rart er at der må jo endel trykk til for å få opp oljen, den pipler jo ut mye høyere enn der reservoarbeholderen er montert...... Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.