summer family Startet 3.Juni.2009 Link til dette innlegget Startet 3.Juni.2009 Ligger i flytekai godt forankret,båten er en summer family 27 ac,altså med kalsje bak hard top. Etter n voldsom storm natt til torsdag i forrige uke,rev den av kalesje sømmer og fester er revet bort,slik at vær og vind fikk inpass over intrumenter deriblant kartplotter pc 2 stk ekkolodd Gps vhf stereo.det værste var jo intrument bordet knapper og bryter i hopetall.nesten alt av putr i cabin oppe ble tatt av vinden,har funnet et par stykk.Da jeg endelig kom meg ombord om morgenen så jeg at det rant vann fra utstyr,og på dasjbord,helt for jævlig.ser det ligger tørket salt der både reg og salt har sprutet inn. Hva gjorde jeg jo tok kontakt med forsikring der ba dem meg ta kontakt med skipelektronikk forretning og salmaker.Aventer jo selvfølgelig svar fra forsikring som er vesta.Har full kasko me 6000 i egenandel.Har i tilegg gyldig medlemskap i NSSR,hjelper det noe på i forbindelse til egenandel. Er det noen som har erfaring fra slikt i forhold til min historie,veldig deprimrende da med tanke på båtsommeren. Må vel helt sikkert skifte ut instument panel sikringsskap hva vet jeg. Hører gjerne fra dere i all elendigheta Sitér dette innlegget Link to post
Grand Banks jr Svart 3.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 3.Juni.2009 Tja. Min båt har tålt både lass med saltvann og ferskvann på dashbord. Stort sett har jeg inntrykk av at det elektriske på dashbord er laget for å tåle dette. Også kartplottere. Men kanskje ikke alle. PC tåler det nok ikke så godt... Mulig jeg ville skylt det med ferskvann, tørket det godt og ennå bedre (håndkle + varm vifte). Deretter lagt på anti korrosjonsspray av noe slag... Men jeg vet jo ikke hvorden det ser ut i praksis, så det blir litt "hæla i taket svar"... Sitér dette innlegget Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO) Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.