SeaRaymond Startet 3.Juni.2009 Del på Facebook Startet 3.Juni.2009 Fikk med en demobrukt plotter 2006 modell i båten min, selger har gått konk, og nå har det oppstått problemer. Skjermen går plutselig i svart med teksten at minnekortet er feilaktig fjernet og systemet kan ikke gå videre uten risiko for at data slettes, en blir oppfordret til å resette ved å trykke ok eller key button 2 for informasjon, men dette hjelper ikke og fungerer heller ikke, må ta strømmen for å få liv i plotteren igjen og da fungerer ikke kartet, kun "grunnkartet" som ikke er brukenes til noe, etter litt frem og tilbake med av og på og inn og ut med kortet (på riktig måte) lykkes en til slutt å få kartet opp igjen, men ikke lenge etter skjer det samme igjen, mistenker dårlig kontakt i plotter eller i kortet, noen med synspunkter, kortet ble kjøpt nytt hos Maritim i januar/ februar... Sitér dette innlegget Link to post
arkmarin Svart 3.Juni.2009 Del på Facebook Svart 3.Juni.2009 Jeg ville prøvd et annet kort, for å sett om det ga de samme problemene. Sitér dette innlegget Arnehttp://www.arkmarin.no/ Link to post
abbor Svart 4.Juni.2009 Del på Facebook Svart 4.Juni.2009 En full reset er sikkert også smart å prøve. Husk bare å lagre waypoints først, hvis det går. Hold inne venstre softkey mens du slår på plotteren, fortsett å holde inne softkeyen til det kommer opp info om factory reset på skjermen. Sitér dette innlegget Link to post
Enzo Svart 4.Juni.2009 Del på Facebook Svart 4.Juni.2009 Dra i båten og sett deg ved plotteren og ring importøren , de er veldig behjelpelige med telefonsupport og leder deg nok enkelt gjennom problemene. Sitér dette innlegget Link to post
SeaRaymond Svart 4.Juni.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 4.Juni.2009 Takker for tips, prøver factoryresetting neste gang i båten, hvis ikke ringer jeg belamarin yesss. kanskje en i det å ute kartbrikken når maskinen resettes? Sitér dette innlegget Link to post
Faxen Svart 4.Juni.2009 Del på Facebook Svart 4.Juni.2009 Hadde samme problem med en Simrad. Det interne batteriet var kaputt. Fikk det byttet, så var alt iorden. Sitér dette innlegget Fairline Mirage 29 er solgt. Link to post
SeaRaymond Svart 4.Juni.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 4.Juni.2009 Raymarine har ikke internbatterier, snakket nettopp med en kar på Belamarin og han syntes dette hørtes ut som dårlig kontakt, enten i brikken, men mest sannsynlig i plotteren, kunne sende den inn for service hos dem.... men men... Han hadde forøvrig ikke hørt om dette problemet før mente han Sitér dette innlegget Link to post
Håreken Svart 21.November.2014 Del på Facebook Svart 21.November.2014 Henter opp denne tråden i håp om at noen kan hjelpe meg med et problem med Raymarin C80 GPS-en (kartmaskina) fungerte ved start i ca 10 . 15 minutter før den falt ut. Etter å ha blitt fortalt av fagfolk at det var antennen som hadde en feil skaffet jeg ny antenne og satte inn, men nå ser jeg at den søker etter satelitter, men finner ingen. Radar og fishfinder fungerer greit, men ikke kartmaskinen. Noen som har noen tips her, for jeg er ganske blank på slikt ? Sitér dette innlegget Da har jeg gått fra Daycruiser til en roligere Mørebas. Langt mindre fart, men mye mere kos :-) Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.