Jump to content

Raymarine C80 kartplotter, feilmelding at minnekort er fjernet

SeaRaymond

Recommended Posts

Fikk med en demobrukt plotter 2006 modell i båten min, selger har gått konk, og nå har det oppstått problemer.

Skjermen går plutselig i svart med teksten at minnekortet er feilaktig fjernet og systemet kan ikke gå videre uten risiko for at data slettes, en blir oppfordret til å resette ved å trykke ok eller key button 2 for informasjon, men dette hjelper ikke og fungerer heller ikke, må ta strømmen for å få liv i plotteren igjen og da fungerer ikke kartet, kun "grunnkartet" som ikke er brukenes til noe, etter litt frem og tilbake med av og på og inn og ut med kortet (på riktig måte) lykkes en til slutt å få kartet opp igjen, men ikke lenge etter skjer det samme igjen, mistenker dårlig kontakt i plotter eller i kortet, noen med synspunkter, kortet ble kjøpt nytt hos Maritim i januar/ februar...

Raymarine har ikke internbatterier, snakket nettopp med en kar på Belamarin og han syntes dette hørtes ut som dårlig kontakt, enten i brikken, men mest sannsynlig i plotteren, kunne sende den inn for service hos dem.... men men... Han hadde forøvrig ikke hørt om dette problemet før mente han :puke:

• 5 år senere...

Henter opp denne tråden i håp om at noen kan hjelpe meg med et problem med Raymarin C80

GPS-en (kartmaskina) fungerte ved start i ca 10 . 15 minutter før den falt ut. Etter å ha blitt fortalt av fagfolk at det var antennen som hadde en feil skaffet jeg ny antenne og satte inn, men nå ser jeg at den søker etter satelitter, men finner ingen.

Radar og fishfinder fungerer greit, men ikke kartmaskinen.

Noen som har noen tips her, for jeg er ganske blank på slikt ?

Da har jeg gått fra Daycruiser til en roligere Mørebas. Langt mindre fart, men mye mere kos :-)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...