Godværseileren Startet 4.Juni.2009 Del på Facebook Startet 4.Juni.2009 Jeg skal for første gang etter at båten ble kjøpt ha båten på land for blant annet bunnsmøring. Den forrige eieren av båten er litt usikker på hva slags bunnstoff som ble brukt. Etter som jeg skjønner er det et poeng å benytte samme type (hard eller selvpolerende) som det som ligger under. Mitt spørsmål blir derfor: Kan jeg, når båten står på land, se på bunnstoffet hvilken type det er? Har hardt bunnstoff et vesentlig annet utseende enn selvpolerende? Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 4.Juni.2009 Del på Facebook Svart 4.Juni.2009 Hardt ser litt blankere ut, mens selvpolerende er matt. Hvis du gnir med en fuktig fille på selvpolerende skal det farge kraftig av. Gjør det ikke dette, er det nok hardt... Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
2nd Trikker'n Svart 4.Juni.2009 Del på Facebook Svart 4.Juni.2009 Fukt det og gni med en klut Sitér dette innlegget Link to post
HCO Svart 4.Juni.2009 Del på Facebook Svart 4.Juni.2009 Selvpolerende bunnstoff kan påføres utenpå både hardt og selvpolerende som måtte være der fra før. Dersom man ikke er sikker på tidligere merke/type, anbefales å først male et strøk primer (for å sikre god heft). Her er Jotuns anbefalinger: Sitér dette innlegget /HCO H.C.'s seilbåtblogg Link to post
Godværseileren Svart 4.Juni.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 4.Juni.2009 (redigert) Takker og bukker! Raske og konkrete svar har vi sansen for Og når vi først er så godt igang: er det et stort poeng å benytte samme merke bunnstoff som det som allerede ligger? Eller kan man fritt kjøpe Hempel, Biltema eller Maritim sitt bunnstoff sålenge det er av samme type som det som ligger under? Redigert: Innlegget over kom mens jeg skrev, og er vel langt på vei svar på mitt spørsmål. Takk. Redigert 4.Juni.2009 av Godværseileren (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.