Ribtjenester Startet 4.Juni.2009 Link til dette innlegget Startet 4.Juni.2009 Har en i-com vhf radio som satt i båten, denne har et mmsi nr til forige eier. Jeg får ikke programert nytt. Hvordan kan jeg få progamert det? Hilsen Morten Sitér dette innlegget www.ribtjenester.no Link to post
bao Svart 4.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 4.Juni.2009 Du får bar lagt inn mmsi nr. 1 gang. Ta og registrer VHF'n over på deg. Har selv akkurat gjort det selv. Sitér dette innlegget Link to post
Skipper Båtløs Svart 4.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 4.Juni.2009 Det er mulig å legge inn mmsi nr. på nytt, men det må gjøres hos en autorisert forhandler Sitér dette innlegget Link to post
Ronald Svart 4.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 4.Juni.2009 Det er mulig å legge inn mmsi nr. på nytt, men det må gjøres hos en autorisert forhandler...og koster kanskje noen kroner...? Sitér dette innlegget Link to post
Ribtjenester Svart 4.Juni.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.Juni.2009 Forhandlere veit ikke noe de heller, har spurt 2 stk. Den er registrert på meg og konsesjon er ok, men som sakt får jeg ikke skiftet mmsi nr. Sitér dette innlegget www.ribtjenester.no Link to post
Medusa Svart 4.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 4.Juni.2009 Det er ikke vanskelig å legge inn MMSI-nummeret selv, framgangsmåten står beskrevet i manualen. Men, det er riktig som "bao" sier, det kan bare gjøres en gang. Det er heller ikke vanskelig å kontrollere hvilket MMSI-nummer som er lakt inn i VHF'en. Dette er også beskrevet i manualen... Sitér dette innlegget Link to post
ÅtteGlass Svart 4.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 4.Juni.2009 Ring til importøren VHF Communications AS på tlf. 21 55 56 00. De kan slette det innlagte nummeret for deg. Så legger du selv inn ditt eget nummer. De holder til på Oppsal i Oslo. Sitér dette innlegget Oslo Seil- og Båtskole. Link to post
bao Svart 4.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 4.Juni.2009 Kansje du kan prøve her: http://vhfgroup.com/no/produkter Generalagent for Icom i skandinavia. Sitér dette innlegget Link to post
Ribtjenester Svart 4.Juni.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.Juni.2009 Ring til importøren VHF Communications AS på tlf. 21 55 56 00. De kan slette det innlagte nummeret for deg. Så legger du selv inn ditt eget nummer. De holder til på Oppsal i Oslo. Flott tusen takk for god hjelp, ringer de i morra. Hilsen Morten Sitér dette innlegget www.ribtjenester.no Link to post
Ribtjenester Svart 5.Juni.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5.Juni.2009 Ring til importøren VHF Communications AS på tlf. 21 55 56 00. De kan slette det innlagte nummeret for deg. Så legger du selv inn ditt eget nummer. De holder til på Oppsal i Oslo. Fy søren for noen hyggelige folk, ringte de i sta: Joda kom innom du så tar vi det mens du venter, jeg spurte og gravde om div. de svarte og tok seg god tid til meg Sitér dette innlegget www.ribtjenester.no Link to post
ÅtteGlass Svart 5.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 5.Juni.2009 Ja, jeg vet de er hyggelige. Jeg er selv forhandler for ICOM. Sitér dette innlegget Oslo Seil- og Båtskole. Link to post
Ribtjenester Svart 8.Juni.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8.Juni.2009 Det er jo helt utrolig, første gang jeg har fått et firma til og gjøre noe på båt mitt i sesongen. Det var til og med GRATIS og de tok jobben med en gang.. Vi båtfolk ønsker fler som yter slik sevice. Sitér dette innlegget www.ribtjenester.no Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.