Draco-fan Startet 4.Juni.2009 Link til dette innlegget Startet 4.Juni.2009 Er det kurrant for menigmann å bytte propell selv på en AQ145 280 drev? Har tegning av propell, og det ser ikke veldig komplisert ut å få den av. Eller er det ikke tilrådelig? er det noe spesielt man må passe på? Lagre som kan falle ut, eller skruer som bør dras til med moment, osv? Sitér dette innlegget Link to post
Draco24styling Svart 4.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 4.Juni.2009 Dette er en kurant sak, Sitter en umbraco skrue i center av kon, når denne er skrudd av, skrues konen av, (sitter låseblekk bak konen som må bendes vekk først) Etter dette er det bare og dra av propellen, Kontroller for sener og taurester bak propellen, skal sitte senekutter der, men sjekk alikevell. Smør på et tynt lag med marine fett på propellakselen før montering og skru fast med vettet Sitér dette innlegget Norske båter er best! Link to post
Draco-fan Svart 4.Juni.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.Juni.2009 Det er flott. Da skal det nok ikke by på problemer. Du nevner marine fett..., er dette et spesialprodukt til båter? Jeg har en boks fett som er mange år gammel, men virker ok. Bør jeg ikke bruke denne? Sitér dette innlegget Link to post
noengangererdetallright Svart 4.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 4.Juni.2009 Til bruk i båt må du ha en fettype som ikke blir ødelagt av saltvann. En gammel boks i boden kjøpt til generelt bruk er ikke å anbefale, få tak i fett tilpasset "marint miljø". Sitér dette innlegget Link to post
Draco-fan Svart 4.Juni.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.Juni.2009 Jeg bruker båten kun i ferskvann. Men det er sikkert lurt å kjøpe nytt fett allikevel. Også sånn i tilfelle båten jumper ut i salte farevann. Sitér dette innlegget Link to post
Draco24styling Svart 4.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 4.Juni.2009 Fettet er mest for at propellen skal være lett og få av igjen, Men du trenger alikevell marine fett til nipplene på drevet samt fettkoppen til drivaksellageret Sitér dette innlegget Norske båter er best! Link to post
Draco-fan Svart 4.Juni.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.Juni.2009 Hvor ofte må man ha fett inn i nipplene på drevet, samt fylle etter i fettkoppen til drivaksellageret da? Sitér dette innlegget Link to post
Draco24styling Svart 4.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 4.Juni.2009 Jeg smører nipplene mine Før jeg sjøsetter på våren, trenger ikke mer i løpet av sommeren, Fettkoppen fyller jeg 1-2 ganger i løpet av sommeren Sitér dette innlegget Norske båter er best! Link to post
Draco-fan Svart 4.Juni.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.Juni.2009 Bra du nevnte dette. Det hadde nok gått tørt her hos meg er jeg redd! Sitér dette innlegget Link to post
nroo7 Svart 4.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 4.Juni.2009 hei jeg har og 280 drev smurt opp allt trodde jeg helt til dere nevnte fettkoppen? hvor er denne?jeg har ikke sett noen kopp. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.