opas Svart 7.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 7.Juni.2009 Hvis du ikke er helt sikker på hvordan det skal gjøres, sett sammen det en klarer så er det helt sikkert noen i nabobåtene som kan hjelpe med resten? Jeg fikk montert min fastmonterte VHF med distress montert av forhandler når jeg kjøpte båten , så jeg har ikke problemet. Men før det hadde jeg en håndholdt som fungerte greit ombord i en skjærgårdsjeep. Sitér dette innlegget 2008 mod Askeladden 525 Excel m/ 90hk Mercury Optimax Link to post
Ronald Svart 7.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 7.Juni.2009 ...Jeg synes dere "skremmer vannet" av trådstarter ... Hadde tenkt å kjøpa vhf og montera i nidelven, men no er eg skrømt frå heile greio trur eg... Trudde det berre var å kjøpa eit apparat, montera antenno ein passande plass og smukks straum på det eg. Ja, ja, så ble det sånn likevel... Sitér dette innlegget Link to post
Gunga Din Svart 10.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 10.Juni.2009 Vi har tidligere diskutert kabel her og jeg vil bare minne om at RG213 som er en god kabel er litt utdatert.Du kan enten gå gjennom coax kabler i Elfa katalogen/web (sikkert noe nytt enda) eller se min oversikt over kabler : Oles tips og triks Du kan få kabel som er like tynn som RG58. Ole noen som kjör med H1000-kabeln ?? ser att kabeln har en solid mitt-leder, sikkert ikke så flexibelt, om man skall ta av master vintertid..... lurer på en installasjon av AIS-transpondern för o få ut max effekt til antenn Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
Mulligan Svart 11.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 11.Juni.2009 Du får heller ikke bærbare med DSC/MMSI/Distress-knapp ITU/IMO arbeider med en standard for DSC Class H VHF. Class H er bærbare apparater. Siden de kan flyttes fra båt til båt vil de sannsynligvis ende opp uten MMSI nummer. Altså en ren "rope på-hjelp" device. Sitér dette innlegget Link to post
2nd Trikker'n Svart 11.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 11.Juni.2009 noen som kjör med H1000-kabeln ??ser att kabeln har en solid mitt-leder, sikkert ikke så flexibelt, om man skall ta av master vintertid..... Jeg trodde ikke at man benyttet kabel med massive ledere til båt? Sitér dette innlegget Link to post
Zach Svart 11.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 11.Juni.2009 Her er det mange synspunkter på bl.a. bruk av lavtaps coax på maritim VHF. Men en type har ikke være presentert, super lavtaps coax RG-322/J. Se bilde av kabelen, ca. 30 cm. Den er 7,5 cm i diameter. Har ikke sjekket hvor stort tap det er med f.eks. 20 meter på 156 MHz, men det er lite! Sitér dette innlegget Link to post
Gunga Din Svart 11.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 11.Juni.2009 Den er 7,5 cm i diameter. får ha den gjenom skylighten da...... nei, jeg leter en bra kabel til Transpondern...tenker flytte Transpondern til under akterdekk o så kort kabel som mulig rett opp til VHF-antenn på stang 3m sånn ca!! class B transpondern sender med 2W......så det er ju en fördel o få så mye effekt som mulig opp i antennen Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.